Avatar billede freeman Nybegynder
05. november 2009 - 14:36 Der er 5 kommentarer

Office 2003 og 2007 på samme computer?

Hej,

På min arbejdsbærbar har jeg XP og MS Office 2003 installeret. Det er en administratorstyret bærbar, så mulighederne for at installere programmer og ændre indstillinger er begrænsede.

Jeg vil dog MEGET GERNE have installeret Office 2007 (primært Word, evt. Excel), da jeg bruger det hjemme og generelt har mange dokumenter i det format - og som jeg ikke ønsker at åbne i 2003 Jeg har prøvet at have begge installeret på samme tid, og de giver en lang ventetid hver gang jeg skifter mellem 2003 og 2007.

Er der nogen der kender en mulighed for at have dem BEGGE installere udafhængig af hinanden eller en anden bæredygtig løsning?
Avatar billede ladyhawke Novice
05. november 2009 - 14:44 #1
Der så vidt jeg ved muligt at have dem begge to på samme maskine, MEN da det er en maskine som tilhører din arbejdsplads, skal du være opmærksom på om firmaet vil betale for en licens til Office 2007 (eller dele af det).

Hvorfor er det i øvrigt du ikke vil åbne dem i 2003? (med kompatibilitetspakken, er det normalt ikke noget problem, andet end hvis du bruger features, som KUN findes i 2007 (hvilke?))
Avatar billede spicyrazz Nybegynder
05. november 2009 - 14:45 #2
måske installere Word 07 på USB? Se link:

http://www.pcworld.dk/art/10657?a=search&i=0
Avatar billede spicyrazz Nybegynder
05. november 2009 - 14:46 #3
Glemte svar :-)

-//-
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2009 - 14:51 #4
det bliver ikke vandvittigt hurtigt, men du kan oprette en virtualbox (sun's program til virtual pc).
Lav en maskine på fx 15gb og lav din dokumentmappe være delt via virtualbox, så du kan tilgå dok fra denne.
Installer nu fx en xp pro og office2007, flyt process-linjen til side eller skærmtop, og sæt den til seamless-mode.
Så har du arbejdspc og office2003 i den nederste processlinje, og xp med office2007 i den øverste. Og de kan køre samtidig med klip/klistre mellem programmerne.
Husk at have en firewall/antivirus på den virtuelle maskine også.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. november 2009 - 15:30 #5
Du kan have 2003 og 2007 installeret side om side uden problemer og uden ventetid, hvis du laver en lille ændring i Registry, så programmerne ikke tror, de skal omregistrere, hver gang du starter. Den ændring, du skal lave, er beskrevet i denne artikel:
http://www.gmayor.com/Toolbars_in_word_2007.htm

Jeg har selv haft Word 2003 og Word 2007 installeret på den måde i et par år. Jeg har næsten altid begge programmer kørende samtidig, og det virker uden problemer.