Avatar billede simona Nybegynder
05. november 2009 - 08:46 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke komme på nettet efter total reboot

Jeg har lige rebootet min labtob (Latitude D830) og har fået hjælp til det via denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/891659

Nu kan jeg imidlertid ikke komme på nettet igen.

Tidligere havde jeg noget som hed IntelPROSet/Wireless og jeg har været på Intels hjemmeside og forsøgt at hente driveren her: http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&ProdId=2907&DwnldID=17906&lang=eng

Den virker ikke.

Så har jeg forsøgt at plugge maskinen direkte til nettet og her virker det heller ikke :-(

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede crazysnap Seniormester
05. november 2009 - 09:27 #2
Hvad den kablede forbindelse angår, synes jeg det lyder meget sandsynligt du bare mangler driveren til denne også. På Dells hjemmeside for Latitude D830, listes der faktisk kun denne driver:

Broadcom - Driver
57XX Gigabit integrated controller

http://support.euro.dell.com/support/downloads/format.aspx?c=dk&l=da&s=gen&deviceid=6197&libid=5&releaseid=R151327&vercnt=1&formatcnt=0&SystemID=LATITUDE D830&servicetag=&os=WW1&osl=da&catid=-1&dateid=-1&typeid=-1&formatid=-1&impid=-1

Du kan ihvertfald se om driveren til netværkskortet er installeret ved at:

1) Højre Klik "My Computer" (Denne computer) -> Vælg "Properties" (egenskaber).

2) Vælg fanebladet "Hardware" -> Tryk på "Device Manager" (Enhedshåndtering) knappen.

I device manageren listes alt dit hardware du har i computeren og er det ikke installeret korrekt eller mangler driveren, er der et lille gult symbol ud fra det. Så se om dit netværkskort er på listen og om der er et lille gult symbol ud fra den. Hvis  symbolet er der, installér ovenstående driver, hvis ikke, er der noget andet galt.

/CS
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 11:20 #5
Alternativt kan du gå til denne side http://support.dell.com/support/downloads/index.aspx?c=us&l=en&s=gen og indtaste dit service tag. Dette vil føre dig til en side med alle relevante drivere for netop din maskine.
Avatar billede simona Nybegynder
05. november 2009 - 13:09 #6
@crazysnap

Alt ser fint ud ved netværkskortet, men ved andre enheder står der et gult tegn ved "Ethernet-controller", "Netværkscontroller", "O2Micro CCID SC Reader", "PCI Device", "Skærmkort", "Skærmkort (VGA-kompatibel)" og "SM-buscontroller" ... :-(((( Det vist ikke så godt ud..

Vedr dit link, så er det et link der starter installationen op automatisk og jeg har derfor ikke mulighed for blot at downloade driveren og lægge den på mit usb stik for derefter at tage den over til Laptoppen.
Kan jeg snuppe driveren på en anden måde?
Avatar billede simona Nybegynder
05. november 2009 - 13:16 #7
@thomas

Genialt! Men igen, når jeg forsøger at downloade vil den installere med det samme.. det er jeg jo ikke interesseret i til den maskine jeg har på nettet her.. hvad søren gør jeg?
Avatar billede simona Nybegynder
05. november 2009 - 13:18 #8
@dragonnight

Dine links gør det samme; de vil installere sig på den maskine jeg er på nettet med :-(
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 13:30 #9
Hej Simona.
Det ser ud til at du både har en mulighed for at køre filerne direkte, men under også en mulighed for at hente filerne ned.
Avatar billede crazysnap Seniormester
05. november 2009 - 13:38 #10
Ja du burde fint kunne gemme filerne i stedet for at køre dem. Hvis du bruger Internet Explorer til at hente filerne skal du huske at vælge "Gem" i stedet for "Kør" når der klikkes "Hent".

Og ja, du har et gult tegn ud fra "Ethernet-controller", så det er derfor du ikke kan komme på nettet med kablet, så du bliver nødt til at installere driveren for at komme på nettet. Når du så er kommet på nettet, kan du jo tilgå Dell.dk fra din D830 og downloade de resterende drivere til "O2Micro CCID SC Reader", "Skærmkort", etc...
Avatar billede crazysnap Seniormester
05. november 2009 - 13:45 #11
Hvis det stadig er helt umuligt at hente fra Dells hjemmeside uden at køre filerne, har jeg lagt netværks-driveren til dig her:

http://www.cs-network.dk/ASP/R151327.exe

Så prøv at Copy/Paste ovenstående link ind i en Internet Explorer og Gem *.exe filen på din USB Nøgle.

Når driveren så er installeret på din D830, burde du kunne komme på nettet via kablet forbindelse.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. november 2009 - 13:54 #12
Når du klikker på hent, så vil den første gan spørge dig om du vil bruge dells eget opdateringsprogram eller du vil bruge en webbrowser til at hente filen med. Der vælger du det sidste.

Eller gør du som allerede skrevet nemlig klikker på gem.

Jeg kan se at du også mangler bundkortsdrivere, og brug thomasso link med alle drivers til din maskine.

Hent og installer bundkortsdriver først. Når det er gjort kan du hente og installere resten.
Husk antivirus inden du "futter" for meget rundt på internettet.
Avatar billede simona Nybegynder
05. november 2009 - 19:08 #13
Tusind tak for hjælpen so fare.. men det stopper ikke endnu :-(
jeg kom på nettet med direkte kabel og fik hentet samtlige filer... og Intel PROSet er skam også installeret, men nu kræver den at jeg har en kode til at logge på mit netværk (hvilket der ikke er).. hvad h...... gør jeg nu? :-)
Avatar billede simona Nybegynder
05. november 2009 - 19:56 #14
Jeg fandt ud af det.. der skulle blot indstilles noget WIFI i wærktøjsmenuen.. pyha

TUSIND TUSIND TUSIND tak for jeres hjælp i dag! :-)

Smid nogle svar!
Avatar billede crazysnap Seniormester
05. november 2009 - 20:16 #15
Er glad for at høre du fik løst det hele, jeg samler ikke på point, så spring bare mig over. :)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 20:44 #16
;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. november 2009 - 13:11 #17
:-)