Avatar billede pus Nybegynder
04. november 2009 - 21:41 Der er 2 kommentarer

Kabel mellem router og tv-stik

Har fået bredbånd via "yousee", you see...
Fik en standard trådløs router med i bestillingen, men valgte at købe en gigabit-router af et andet firma. Nu har jeg så det problem at det kabel der går fra tv-stikdåsen og til routeren ikke kan sættes i den nye router, da stikket ligner et typisk tv-antennestik.
Har derfor været nødt til at plugge den nye router i rumpen på den gamle. Ikke nogen super løsning i disse miljø- og sparetider. Kan man købe et kabel der passer, eller er jeg tvunget til at købe en gbrouter hos "yousee"?
Avatar billede chalde Seniormester
04. november 2009 - 22:26 #1
Du kan ikke bare bruge en router. Der skal være et kabelmodem først.
Den router du har fået af Yousee har indbygget kabelmodem.
Personligt har jeg valgt deres ikke-trådløse og derefter sat mit eget udstyr til. Det skaber ikke så store problemer med opsætning da router på router løsninger kan skabe lidt problemer.
Forhør dig om du kan få byttet den trådløse til et almindeligt kabelmodem istedet.
Jeg ved ikke om du kan investere i et kabelmodem selv, eller om Yousee bruger en hjemmestrikket firmware eller speciel opsætningen i modemet.
Avatar billede pus Nybegynder
10. november 2009 - 22:07 #2
Prøver at henvende mig til TDC, selv om de er lidt tunge at danse med...Hvordan er det lige jeg giver points?