Avatar billede Skardhamar Nybegynder
04. november 2009 - 17:54 Der er 2 kommentarer

Umbraco: Enforce trailing slash

Hej, jeg søger efter en der kan hjælpe mig med at gøre således, at alle url'er i umbraco slutter med slash.

Det vil sige, at hvis man går ind på www.foo.tld/bar så redirecter den til www.foo.tld/bar/ - og at alle links i systemet henviser til www.foo.tld/bar/.

Jeg har endnu ikke fundet noget svar på dette, så al hjælp vil være fantastisk!
Avatar billede soerens Nybegynder
04. november 2009 - 21:26 #1
Hej Skard,

har du taget et kig på denne Wiki?
http://our.umbraco.org/wiki/install-and-setup/setting-up-umbraco-for-friendly-urls

Har aldrig prøvet det selv, men så vidt jeg læser den, så sørger den for at alle URL's kommer til at hedde /bar/, også når du bruger dem i WYSIWYG editoren og makroer.

Hvis du oven i det vil sørge for at requests til URL's uden trailing slash bliver redirected til URL's med trailing slashes, så tag et kig på den indbyggede UrlRewriting engine. Du finder den i filen /config/UrlRewriting.config

Den er godt nok en smule avanceret, da den kræver du ved lidt om Regular Expressions. Og her kan jeg desværre ikke hjælpe dig længere, da jeg ikke umiddelbart har adgang til en Umbraco installation, der kører med directory URL's.

Håber dog at der er noget af ovenstående, der kan hjælpe dig videre!

Med venlig hilsen
Søren Sprogø
Avatar billede Skardhamar Nybegynder
05. november 2009 - 19:56 #2
DirectoryUrls er sat til, og IIS'en er opsat til det. Jeg har også leget lidt med UrlRewriting engine, men det går helt galt, for hvis jeg opsætter den til at redirecte ikke-/ til /, så går hele backenden i en uendelig løkke.

Jeg har søgt på Umbraco's eget forum efter hjælp, men jeg har endnu ikke fundet noget, der er andre folk der har stille spørgsmålet, men ingen har svaret på det.

Som installationen er nu, så kan man tilgå hver eneste side med www.foo.tld/bar, www.foo.tld/bar.aspx og www.foo.tld/bar/.

Det vil sige et muligt 1/3 huk i SEO-juicen :/

Kan det virkelig passe at der ikke findes en løsning til dette? I htaccess havde det være meget få linjer, også var det fikset.