Avatar billede rene2u Nybegynder
14. juli 2001 - 20:41 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Beskyttelsesfejl !?

Hej
Jeg har et mærkværdigt problem, jeg er til min nevø ved at sammensætte en pc, jeg anvender et SCSI kort med en SCSI harddisk, og SCSI cdromdrev, men uanset hvilket styresystem jeg forsøger at installerer, kommer pcén med meddelsen \"Windows beskylttelsesfejl. Du skal genstarte computeren. Systemet stoppede.\" det gør jeg så og computeren opstarter i \"safe mode/fejlsikret tilstand\" og det går fint, herefter genstarter jeg så og meddelsen \"Windows beskylttelsesfejl. Du skal genstarte computeren. Systemet stoppede.\" kommer igen.... hvad går galt, jeg har prøvet med Win98 og Win ME, og har formateret harddusken helt ude fra Ambios, hvorefter jeg har kørt Fdisk, og partitioneret disken 1 stk aktivt Primært DOS partition... genstratet bootet på startdisketten og formateret drevet, installeret styreprogrammet...

Hvad går galt for mig..../ eller hvad kan være galt..?

PS: Nu har aldrig været den store SCSI tilhænger, men det var det \"lageret\" indeholdt.

/rene2u
Avatar billede euroman28 Nybegynder
14. juli 2001 - 21:22 #1
Du skriver uanset hvilket operativsystem ? win98 & ME er ikke meget forskellige.
Hvis SCSI-enhederne også fejler under NT så har du nok et hardwareproblem. Men under Win98 kan det være hvad som helst...en defekt driver måske.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juli 2001 - 21:46 #2
Har du antivirus slået til i bios, blot en tanke!
Windows kan ikke lide at den er slået til!
Avatar billede rene2u Nybegynder
14. juli 2001 - 22:17 #3
hmmmm.....
nu har jeg lige sat rammene til 70 ns i Ambios, istedet for 60 ns... og nu kør den.... Jeg vender lige tilbage...(kan det være det !?)

/rene2u
Avatar billede chruker Nybegynder
14. juli 2001 - 22:22 #4
rene2u >> Ja det kan godt være at rammene ikke har kunne følge med.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juli 2001 - 22:28 #5
Mener du ikke 6 ns og 7ns, 60ns lyder mere som EDO.-ram
Avatar billede rene2u Nybegynder
14. juli 2001 - 22:38 #6
.... den kør endnu...med installationen og opsætning af \"plug and pray\" enheder....
jammmen det er en ældre sag Cyrix 6-86 120 hZ med 32 mB - (retaxes/ ja muligvis EDO ram !?)
rene2u/
Avatar billede rene2u Nybegynder
14. juli 2001 - 22:45 #7
................ SÅ  gik den kold igen fu....
Avatar billede rene2u Nybegynder
14. juli 2001 - 22:45 #8
antiLOL
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juli 2001 - 22:50 #9
Det er godt nok længe siden man var nede i kiloherts, men 120 Hz skal jo nok være 120Mhz, right og så er det EDO ram.
Avatar billede martins2040 Nybegynder
15. juli 2001 - 23:16 #10
Jeg har haft samme problem med skrivebeskotelse og blaa skaerm. Det stammede altsammen af at for det forste var en clocket amd og den simpelthen blev alt alt for varm! Prov en aegte gammel pentium,-du faar dem bogstavli\' talt smidt i hovedt nu:)
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 22:08 #11
Takker for pointene ;o)