Avatar billede teepee Nybegynder
04. november 2009 - 11:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Automation af mange filer, hvilket værktøj?

Hejsa,

Kan I komme med nogle gode eksempler på programmer hvor at man kan lave en automatiseringsprocess, der gør at man kan lave den samme behandling på mange billeder på én gang. Gerne som script, så man ikke skal åbne programmer, loade alle billeder ind osv.

Jeg har selv fundet frem til Adobe Imageready, som har noget de kalder script droblets.

Er der andre? Det må gerne være nogle specialiserede nogle som bare fjerner røde øjne eller laver farverne om til web-palet, idet at jeg søger leverandører af sådanne automation tools til billedbehandling.

-Thomas
Avatar billede soerens Nybegynder
04. november 2009 - 21:47 #1
Ved godt det nok ikke helt er det svar du leder efter. Men den slags opgaver plejer jeg at løse i Photoshop ved at lave en action, og så udføre den på en batch af billeder. Kig i menuen File / Automate, og leg selv lidt rundt med de features der er derinde.

Mvh.
Søren S.
Avatar billede teepee Nybegynder
05. november 2009 - 10:51 #2
Hej Søren,

Det er netop Photoshop-pakken (ImageReady bundled med Photoshop) jeg gerne vil undgå. Jeg skulle nok have udtrykt det lidt tydeligere, at jeg forsøger at finde alternativer til $999-løsningen.

Iøvrigt en fed blog du har.

-Thomas
Avatar billede soerens Nybegynder
05. november 2009 - 11:12 #3
Takker :-)

Hmmm, så kan jeg nok ikke hjælpe med noget specifikt.

Jeg kan huske at jeg for nogle år tilbage brugte et par timer på at Google og teste på nogle værktøjer til f.eks. at nedskalere 1.000+ billeder. Og jeg endte op med bare at sætte Photoshop til at køre natten over.

Nok mest fordi de fleste af de tusindvis af små programmer, der findes til den slags, koster en 10-50 dollars. Og det var jeg ikke klar til at betale, når jeg nu havde en dyr Photoshop installeret.

/Søren S.
Avatar billede teepee Nybegynder
11. januar 2011 - 12:40 #4
Lukker