Avatar billede petert Forsker
04. november 2009 - 10:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp ifb makro

Hej alle
Jeg skal igang med at lave en makro men først har jeg et indledende spørgsmål.
Makroen skal overfører nogle kolonner fra et aktivt ark jeg står i til en skabelon med pænere layout.
Spørgsmålet er, i første række af det aktive ark står  alle overskrifterne(normalt vandret) disse skal når de er overført stå drejet 90 grader. skal denne drejning defineres i makroen eller skal det defineres i skabelonen  (det er kun og altid første række.
Mvh
Petert
Avatar billede TreToEn Nybegynder
04. november 2009 - 10:34 #1
Hej

Du kan lave "drejningen" samtidig med at indspille makroen. Marker og kopier cellerne. Sæt markøren i det "pæne ark og vælg indsæt speciel, sæt flueben i transponer. Hvis det indsatte skal redigeres yderligere gør du også bare det imens du indspiller makroen.
Avatar billede petert Forsker
04. november 2009 - 12:52 #2
Hej tak for oplysningen læg et svar så jeg kan lukke dette.
Mvh
Petert
Avatar billede TreToEn Nybegynder
04. november 2009 - 13:28 #3
Selv tak.