Avatar billede miccar Nybegynder
14. juli 2001 - 20:11 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Konfiguration af netværk via modem på Compaq 5000 5WV 275

Compaq Presario Internet PC Serie 5000 5WV 275 –AMD Duron 750MHz-Windows Me forbundet til
Medion  Pentium III 1GHz –Windows Me med 1 D-Link 10/100 Adaptor DFE-530 TX I begge maskiner.med krydset
kabel.

Efter Eksperten hjalp mig med at forbinde ovenstående maskiner, så jeg kunne spille two-player, overføre fra den ene PC
til den anden e.t.c. er jeg stødt ind i problemer med opkoblingen til internettet(IE 5.5) eller Outlook . Der kommer hele tiden
fejlmeldinger på Compaq PC’en. Fejl 650(den hyppigste)-Fejl 645-Fejl 720-Fejl 678 og Fejl 602. Enten ringer den op og af-
bryder forbindelsen, eller den går ind og kontrollerer Brugernavn og Adgangskode hvorefter den afbryder forbindelsen.
uden at have ændret indstillinger går den som regel ind i løbet af 5-10 opkald evt. efter en genstart. Get 2 Net Support vil ikke hjælpe på grund af den direkte kabeltilslutning.
Medion PC’en har ingen problemer med tilslutningen til IE 5.5 eller Outlook Express. Jeg har nu været i kontrolpanelet og
har nedenfor skrevet alle de oplysninger jeg kan finde på Compaq PC’en, da Medion som sagt kører fint.
Store point til den der løser problemet for mig !!!

Netværk
Konfiguration:
Klientprogram til Microsoft-Netværk
Microsoft Family Logon
D-Link DFE-530TX PCI Fast Ethernet-netværkskort(rev.B)
Opkaldskort
IPX/SPX-kompatibel->D-Link DFE-530TX PCI  Fast Ethernet-netværkskort(rev.B)
TCP/IP->D-Link DFE-530TX Fast Ethernet-netværkskort(rev.B)
TCP/IP->Opkaldskort
Primær netværkslogon
Windows-logon

Egenskaber for modem
Generelt
Conexant HCF V90 56K Data Fax PCI Modem
Diagnosticering
COM1  Der er ikke installeret et modem
Com3    Conexant HCF V90 56K Data Fax PCI Modem
Flere Oplysninger
Portoplysninger
Port      COM1
Interrupt: 4
Adresse: 3F8
UART: NS 16550AN
Port COM3
Flere oplysninger
Portoplysninger
Port COM3
Interrupt: 10
Adresse: 1000
UART: NS 16550AN
Højeste hastighed: 115 KB baud
Kommando| Svar                                |
ATI1            255
ATI2            OK
ATI3            2.1.2.164.013.025
ATI4            Conexant HCF V.90 56K,Fax PCI Modem
ATI5            049
ATI6            DP Rev BA
                    V90    SPX RAM Ver 05
                    V90    CTL RAM Ver 05
                    K56FLEX SPX RAM Ver 47
                    K56FLEX CTL RAM Ver 47
ATI7            255
AT+FCLA  0,1
Nuværende Kommunikationsdriver
Kommunikatiosdriveren er comm.drv
Størrelse: 5959 byte

Jeg håber på et hurtigt og brugbart svar
Avatar billede kokken1 Nybegynder
14. juli 2001 - 20:17 #1
Er det meningen at de to maskiner skal kunne benytte samme internet forbindelse????
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
14. juli 2001 - 20:19 #2
har du prøvet at indtaste dit brugernavn/adgangskode manuelt ?
Avatar billede prodic Mester
14. juli 2001 - 20:23 #3
Hvis de 2 PC\'ere bruger samme modem, så prøv den her løsning - det er ihvertfald en mulighed.

http://www.eksperten.dk/spm/29819
Avatar billede miccar Nybegynder
14. juli 2001 - 20:59 #4
Til kokken1:
Vi kører begge Get2net Server. Vi har samme opkaldsnummer og samme Brugernavn og Adgangskode.
Vi bruger ud af huset samme telefonnummer.
Til prodic:
Begge maskiner har internt modem installeret, i
Medion PC er der på COM3 et Creatix V.90 HaM Data Fax Modem
Avatar billede prodic Mester
14. juli 2001 - 21:04 #5
miccar->Og fejlen opstår naturligvis ikke med begge maskiner på nettet samtidig.
På maskinen der fejler, lyder det som en opkaldsprofil der er \"gawn gak\".
Bare et skud, da jeg ikke kan huske de fejl-koder du nævner.
Avatar billede kokken1 Nybegynder
14. juli 2001 - 21:05 #6
Det kan være det der er problemet, at Get2net ikke accepterer at der er to IPnr (to PC\'er) som prøver at benytte samme opkobling. Det kan være get2net som nægter dig adgang samtidig med den anden PC.
Avatar billede miccar Nybegynder
14. juli 2001 - 21:44 #7
Til kokken1

Vi forsøger selvfølgelig ikke at gå på nettet samtidig, og hvis vi gjorde, ville der jo være
optaget, da vi som nævnt,kun har en linie ud,og da
Get2net jo ikke kan se hvilken af de to PC\'er der
benyttes, skulle det være mærkeligt, at det kun er Compaq PC\'en der svigter.
Avatar billede kokken1 Nybegynder
14. juli 2001 - 22:03 #8
Det kan være at get2net kan se forskel på dine to maskiners IPnr, hvilken maskine blev opkoblingen installeret først på??
Avatar billede kokken1 Nybegynder
14. juli 2001 - 22:12 #9
Get2net har registreret en af dine maskiner som bruger af opkoblingen og derfor kan den anden ikke bruge den samme. Du er altså nød til at skaffe dig en anden opkoblings cd fra get2net for at få den anden PC til at kunne gå på nettet.
Avatar billede miccar Nybegynder
14. juli 2001 - 22:12 #10
Til kokken1

På Compaq\'en, men da vi i flere år med andre PC\'er
har kørt problemløst, tror jeg ikke det er problemet. Hvis din teori skulle holde, ville det
jo være sidst tilsluttede Medion der skulle volde
problemer.
Avatar billede kokken1 Nybegynder
14. juli 2001 - 22:25 #11
Tja... så kan jeg ikke hjælpe dig, prøv at spørge der hvor du købte PC\'erne eller Get2net.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. juli 2001 - 22:34 #12
Jeg er ikke stiv i AT kommandoer, men hvorfor giver AT15=049? Hvis det er landekode, skal det så ikke være 045 for Danmark. Er modemet sat op til korrekt landekode?
Avatar billede halifax Nybegynder
14. juli 2001 - 22:47 #13
Bruger I TCP/IP protokollen mellem de to maskiner? Ellers skal TCP/IP ikke være bundet op på netkortet, efter min mening? Oder wass.
Avatar billede miccar Nybegynder
14. juli 2001 - 23:02 #14
Til halifax
Landskode for Danmark er 045,det er den sat til
i indstillinger,men den skal være uden flueben i
i feltet for områdenummer.
--------------------------------------------
Til andre !

Det forekommer mig at mit spørgsmål indtil videre
er grebet forkert an.
Jeg mener ganske simpelt, at Compaq\'s indstillin-
ger står forkert.
Jeg efterlyser således et svar fra en,der er specialist på området,og som kan fortælle mig hvordan indstillingerne skal være, i NETVÆRK
NETVÆRK via Modem.
Jeg skrev netop alle oplysningerne op i håb om,at en kunne sige:\"Det står forkert der og der osv-
du skal rette indstillinger til....\"
Avatar billede halifax Nybegynder
14. juli 2001 - 23:32 #15
har du på Compaq\'en prøvet at slette Netværk via moden-forbindelsen, genstarte, oprette en ny Netværk via moden forbindelse, brug guiden Etabler forbindelse til Internet og vælg Jeg vil manuelt konfigurere en bestående konto (noget i den retning..) indtaste dine oplysninger fra Get2Net om forbindelsen osv ??
Avatar billede miccar Nybegynder
15. juli 2001 - 00:27 #16
Til Halifax

Ja jeg har ! Det Hjalp ikke en dyt!
----------------------------------------------
Det lader desværre til at alle Eksperterne holder
sommeferie.
ØV,ØV og tre gange ØV !!!!

Jeg havde håbet på et hurtigt og brugbart svar,
men jeg kommer nok til at ruste mig med tålmodighed.
Avatar billede wizax Nybegynder
16. juli 2001 - 12:50 #17
Der er op til flere ting der kan gøres:
I mest sansynlige rækkefølge.

1) Under din forbindelse skal du slå Software compression fra.

2) Samme sted skal du slå IP-Header compression fra.

3) Samme sted skal du slå fra, at du skal logge på netværket.

Håber det hjælper...

Avatar billede miccar Nybegynder
16. juli 2001 - 19:12 #18
Til wizax
Både 1)-2)-3) er prøvet det hjalp ikke.

Jeg har idag Besøgt Forum 56.com og der downloadet
en Compaq zip fil SP 17011. Efter installationen
fremkommer følgende:
1. forsøg RUNDLL32 har medført fejl i KRNL 386
2. forsøg med en download af samme fil fra Compaq.com-Home&Home Office Computing-Servise & Support-Softpaqs. Her kommer meldingen:
RUNDLL32 har medført en fejl i SETUPX.DLL.FEJLKODE 136

Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. juli 2001 - 02:32 #19
Jeg skal nok lade være med at skrive en masse om hvorfor jeg ikke længere bruger get2net. Men efter hvad jeg har hørt er Family-logon en tyv og skal ud. Samtidig får man mest ud af at bruge klientprogrammet som primær netværkslogon. som en skrev skal TCI/IP kun knyttes til opkaldskortet hvis man kun bruger IPX til spil. Og så er det generelt en god ide at tilføje DNS manuelt, for get2net er det vist 195-82-195-101  og 129-142-7-101. og så tror jeg det er vigtigt at man bruger \"standardgateway på fjernnetværket\" under netværk-via-modem. Ellers kan jeg ikke komme på andet end at skifte til en bedre og billigere udbyder  ;-)