Avatar billede bdf Mester
03. november 2009 - 20:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar til de gamle

Hejsa Kloge Hoveder :)

Kort og godt, de gamle har besluttet sig for at ville have en bærbar og de vil gerne købe lokalt fordi det er nemt og nemmest hvis der skulle opstå RMA.
De har kigget lidt i Expert men de blev ikke klogere på alle de forskellige maskiner *Griner* men jeg har via Experts hjemmeside fundet disse 3:

1. http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=38380&categoryid={4A230393-C40F-447C-934D-FC58BFDB91E2}&nodeid=

2. http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=37299&categoryid={4A230393-C40F-447C-934D-FC58BFDB91E2}&nodeid=

3. http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=38381&categoryid={4A230393-C40F-447C-934D-FC58BFDB91E2}&nodeid=

Nr 1 er 15" og Nr 2 & 3 er 17" men eftersom de gamle kun kommer til at se dårligere med tiden, regner jeg med at de skal have en 17"

Forskellen på Nr 2 & 3 er lige umidlbart at Nr 2 har ringere CPU, Større harddisk og ringere grafikkort, korrekt?
Nu skal det lige siges at de gamle stort set kun skal bruge den til at surfe på og lign. opgaver, ikke hardcore gamers :) men derfor må det jo gerne være en ordentlig maskine :)

Hvad ville du forslå og hvorfor? evt. alternativer på Expert hjemmeside? :)

M.v.h.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 20:44 #1
Begge ser ud til at være glimrende til formålet, selvom mindre også burde kunne gøre det.

Af de tre ville jeg, kun ud fra hjemmesidens beskrivelse, vælge nummer tre, primært da den er den billigste. Dog bør du måske være opmærksom på at den kører Windows 7, hvilket måske kan være forvirrende hvis de gamle før har brugt f.eks. Windows XP. Dog kan det jo indstilles til at ligne tidligere versioner af Windows.

Toeren har dog den fordel at den har kortlæser, hvilket er smart hvis de også tager billeder med digetalkameraet. Fingeraftræksscanneren bruger man jo alligevel aldrig :-P

Ellers kan du jo tage dem med derud og røre ved tingende. Det er altid dejligt, også så man kan se om skærmen er lysstærk nok, om kassen kassen er holdbar nok, musen virker godt.
Avatar billede ulrik28 Nybegynder
03. november 2009 - 20:45 #2
Start med at tjekke den der er på forsiden af Bilka avisen denne uge, det er en udmærket computer til det de skal bruge den til. Den er også væsentligt billigere. Men hvis det nu skal være fra expert, så vil jeg helt klart sige den 3., 2 mennesker der hovedsageligt bruger deres computer til dokument arbejde, mail og lign. vil aldrig nogensinde få fyldt 1 TB op, end da langt fra de 500 GB også ! :)
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 21:15 #3
Jep, den er billig og glimrende. Eneste minus er at de sikkert kun har to i hvert varehus, men kan man lide køtilbud er det jo kun et plus :-P
Avatar billede bdf Mester
03. november 2009 - 21:16 #4
Mange tak for interessen :)  Tager dem med i Expert og kigger på Nr 3 ;)  Også den jeg ville vælge...

Til kimsey0:
3eren har kortlæser, det fremgår bare ikke på Experts hjemmesdie sjovt nok :)

Til ulrik28:
Den i Bilka duer ike :)  Vil have at deres bærbar har DDR3 RAM, Bilka er DDR2 :)

Læg begge et svar, så deler i point :)
Tak for hjælpen :)

M.v.h.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 21:27 #5
Svar her.

Hvorfor ønsker du at den har DDR3 ram?
For at være fremtidssekret?
En computer holder jo alligevel ikke mere end tre år (to hvis det er en bærbar) før den er forældet, lige meget hvilken teknologi der er i. Du kan højst udskyde det et par måneder.
Avatar billede bdf Mester
06. november 2009 - 10:59 #6
Hvorfor ikke kan jeg så vende den om og sige? :) de er jo hurtigere og hvem gider købe en langsommere bærbar?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2009 - 15:08 #7
Ja, det kan du jo selvfølgelig have ret. Eneste argument skulle så være prisen :)