Avatar billede ulrik28 Nybegynder
03. november 2009 - 20:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk i windows 7 ?

Hej folkens :)
Nu kom mit Windows 7 endelig med posten igår, også var alt jo lykkeligt og godt, lige indtil jeg har fået opgraderet færdig og starter det op.
Jeg kan af en eller anden grund ikke komme på mit trådløse net her hjemme, så vidt jeg ved (det er mig selv der har sat det op) så er det en WPA2 kryptering der er på netværket. Da jeg så har min computer med i skole i dag logger den fint på deres trådløse netværk, dette er dog også u krypteret (i den grad at man først skal logge på et domæne når man åbner en browser).
Min computer er en Zepto V15a: http://www.zepto.dk/Shop/Product.aspx?ComponentID=1584 og jeg tænkte at det var driveren, men jeg kan umiddelbart kun finde drivere til dette netkort til xp og vista, kan det være det, der er problemet?
Håber der er nogle der kan hjælpe, er ved at være træt af at side i nærheden af et netstik hele tiden ! :)
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2009 - 09:41 #1
Kan du se tilgængelige trådløse netværk?
Mangler driveren til det trådkøse netkort under 'Enhedshåndtering', eller er netkortet installeret korrekt?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2009 - 09:43 #2
Måske er 'Network Discovery' ikke slået til.
Tjek under Kontrol Panel/ Network And Internet/ Network and Sharing Center/ Advanced sharing settings
Avatar billede ulrik28 Nybegynder
04. november 2009 - 11:36 #3
Det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem :)
Men ja, jeg kan godt se tilgængelige netværk.
Men ved mit net derhjemme er der bare et rødt kryds bagved navnet, i stedet for at vise forbindelses kvaliteten .. ?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2009 - 12:01 #4
Ok. Prøv i samme momentum at gå ind under 'Control Panel\Network and Internet\Manage Wireless Networks'.
Slet alle de trådløse netværk der er under dette punkt, hvis der er nogle og opret så dit trådløse netværk igen med de oplysninger du mener der skal til for at forbinde til det.
Avatar billede ulrik28 Nybegynder
04. november 2009 - 23:59 #5
Så fik jeg slettet alle trådløse forbindelse, men den vil stadig ikke. Nu ved jeg ikke om det har nogen betydning, men når jeg holder musen over netværket når jeg åbner listen over trådløse forbindelser nede i proceslinjen, så står der under radiotype at det er et 802.11g og jeg ved at vores router understøtter n og at mit trådløse netkort understøtter n. Ud over det siger den stadig bare WEP under kryptering, altså efter den fik lov til at søge helt på ny. Når jeg så prøver at logge på kommer den med fejlmeddelelse og hvis jeg går ind og ændre kryptering til WPA2 personal, så kommer der bare et rødt kryds ved den /:
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 11:09 #6
Jeg mener at n er bagudkompatibel med de tidligere standarder så der bør ikke være problemer der.

Jeg ville nok starte forfra i den forstand, at jeg ville logge ind på router/AP og opsætte sikkerheden én gang til helt forfra så du er helt sikker på hvordan og hvilke indstillinger der er tale om.
Og så oprette forbindelsen via Win7 igen. Enten manuelt, eller ved at dobbeltklikke på netværket når det vises på listen over tilgængelige netværk.
Avatar billede ulrik28 Nybegynder
05. november 2009 - 16:33 #7
Det vil jeg prøve så ! :)
Ja, det vil jeg også mene det er, men det er også mere det med at det kunne være rart når det nu er n på både router og laptop, for det har jo en langt større rækkevide :)
Avatar billede mrc Nybegynder
23. april 2010 - 08:26 #8
Hej Ulrik

Du har formentlig løst problemet nu - men hvis ikke, har jeg netop tilsyneladende oplevet det samme problem.
Problemet skyldtes routeren var sat til autochannel. Og når mine XP eller Vista computere loggede på, kunne Windows 7 ikke længere bruge den autovalgte channel. Løsningen var, at sætte en fast kanel. Jeg fandt frem til at channel 6 kunne bruges for alle vores computere.
Håber det kan hjælpe dig, hvis du ikke har opgivet for længst.

vh Morten
Avatar billede ulrik28 Nybegynder
06. maj 2010 - 09:53 #9
Det drillede stadigvæk engang i mellem. Men det her løste endelig problemet :)
Jeg takker for hjælpen, du har fået dine point :)
MANGE TAK !!