Avatar billede claus76 Nybegynder
03. november 2009 - 13:33 Der er 3 kommentarer

2 nnetwærk på samme win server 2003

Hvordan håndtere man 2 netværks kort på samme server, hvis man ønsker at et program skal bruge et bestemt netværk som ikke er default gateway.?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 13:49 #1
Godt spørgsmål. Havde selv samme problem men det lader til at programmerne eller windows selv finder ud af, hvilket net-kort som svare på en bestemt port og så køre det derfra.
Avatar billede claus76 Nybegynder
03. november 2009 - 14:12 #2
Windows bruger det netkort som har default gw. men hvad nu hvis man gerne vil have et program til at bruge en anden net kort
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. november 2009 - 15:00 #3
Du kan opsætte static routes på serveren, som sørger for at trafik til bestemte ip-adresser eller -segmenter sendes ud af det netkort som ikke er default.

Jeg er dog ikke bekendt med at du kan gøre det på applikationsniveau, medmindre altså programmet altid sender til en bestemt ip-adresse.

For mere info, så start en kommando prompt og skriv "route print", så får du hjælp til at oprette en statisk route. Hvis den skal være permanent, dvs. også være der efter genstart af serveren, så husk "-p" switchen.