Avatar billede thorkil1 Nybegynder
03. november 2009 - 10:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

connect direkte til MySQL

Mangler et webhotel, hvor jeg må få lov til at connecte direkte til MySQL - database gennem php-script. Gad vide om det kan lade sig gøre. Lige nu bruger jeg one.com - og det dur i hvert fald ikke..

mvh
Thorkil
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. november 2009 - 10:43 #1
De fleste webhoteller tillader connections udefra. Har du snakket med one.com's support, som der blev nævnt i en anden tråd?
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
03. november 2009 - 10:51 #2
jeps - de har svaret nej ;-(....

Du kan ikke forbinde til din database ved hjælp af et eksternt program.
I stedet kan du administrere din database ved hjælp af phpMyAdmin, som
du finder på følgende link.

http://dbadmin.one.com

God fornøjelse. Skulle du have yderligere spørgsmål, må du endelig vende
tilbage.

Tak, og god dag.
Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
----------------------------------
One.com
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
03. november 2009 - 13:59 #3
Hvis du kører dine php scripts på dit One webhotel, så burde du sagtens kunne forbinde til din database hos One.

Hvis du kun ønsker at benytte databasen, og ikke webhotellet, er det jo nærmere et database-hotel du har brug for?  eller hvad ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. november 2009 - 14:04 #4
Det er vel mere noget med at kunne sidde og køre script lokalt og have en connectionstring til ens webhotel.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
03. november 2009 - 14:05 #5
eller bare have en lokal installation af mysql database..
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. november 2009 - 14:15 #6
Eller "bare" have sin egen server stående. Personligt syndes jeg ikke det er for meget forlangt at kunne connecte udefra.
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
07. november 2009 - 20:57 #7
Dette er muligt mange steder, for eksempel hos http://netplads.dk og http://surftown.dk - i begge tilfælde skal du via. kontrolpanelet specificere hvilke IP-adresser der skal have adgang.

Selv gratisudbyderen http://dinhost.net tilbyder dette.