Avatar billede henrik_s Nybegynder
02. november 2009 - 20:00 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

McAfee installations program crasher..

Er i den situation at skulle fornye mit McAfee abb.
Jeg skulle i den forbindelse afinstallere det gamle McAfee program. Og har i den forbindelse brugt deres eget afinstallerings program MCPR.exe hentet fra deres side.

Alt dette blev gjort i den skønneste orden.

Men når jeg nu via McAfee's hjemmeside henter installations filen til McAfee Total Protection og åbner dette indsamler den oplysninger.
Jeg når så langt med at kunne vælge en Typisk eller brugerdefineret install. Jeg vælger typisk (har også prøvet den anden mulighed) og klikker næste. Den tænker lidt og så går programmet ned med en fejl som Vista ikke videre beskriver.
Men slutter med en boks jeg har lagt et printscreen her.
http://majer.dk/henrik/fejl.jpg

Har en pc mere med nødagtigt samme problem og ligeledes med Vista som OS..

Forstår ikke hvad der måtte være galt.
Avatar billede Vandreren Novice
02. november 2009 - 20:11 #1
Der ligger muligvis en mere udførlig fejlmeddelelse i Eventlog.

Du kører vel MCPR.exe som administrator, ikke?

I værste fald må du bare slette alle filer og nøgler i Registry, der relaterer til McAfee, manuelt.
Avatar billede Tester1 Nybegynder
02. november 2009 - 20:19 #2
Genstart - Jobliste - Processer - afslut alt der ligner chat/mcafe.

Luk joblisten og det hele ~ tryk nu Ctrl Y og installer filen  igen.
Avatar billede henrik_s Nybegynder
02. november 2009 - 20:38 #3
Hey.

Her er lidt fra Eventlog.
Program med fejl Install.exe_McAfee Integrated Security Platform Installer, version 3.15.146.0, tidsstempel 0x4a89b652, modul med fejl ntdll.dll, version 6.0.6002.18005, tidsstempel 0x49e03821, undtagelseskode 0xc0000374, forskydning med fejl 0x000afaf8, proces-id 0xf44, programmets starttidspunkt 0x01ca5beef63cf586.

Ved ikke om det er nok til at finde noget på.

Men ja, det er kørt som Admin.
Men puha nøgler i regedit.. Er det bare alt der har noget der minder om McAfee i strengen?
Avatar billede henrik_s Nybegynder
02. november 2009 - 20:51 #4
Tester 1:

Syntes ikke jeg i joblisten finder noget af det du beskriver, du må forklare nærmere...
Avatar billede henrik_s Nybegynder
02. november 2009 - 21:32 #5
Har nu også prøvet at køre MCPR i fejlsikker tilstand..
Dog uden held..

Har søgt nettet tyndt, men finder ikke noget brugbart..
Det der undrer mig er at det er helt samme fejl på begge mine laptops herhjemme..
Avatar billede henrik_s Nybegynder
02. november 2009 - 21:38 #6
Hey.

Her er lidt fra Eventlog.
Program med fejl Install.exe_McAfee Integrated Security Platform Installer, version 3.15.146.0, tidsstempel 0x4a89b652, modul med fejl ntdll.dll, version 6.0.6002.18005, tidsstempel 0x49e03821, undtagelseskode 0xc0000374, forskydning med fejl 0x000afaf8, proces-id 0xf44, programmets starttidspunkt 0x01ca5beef63cf586.

Ved ikke om det er nok til at finde noget på.

Men ja, det er kørt som Admin.
Men puha nøgler i regedit.. Er det bare alt der har noget der minder om McAfee i strengen?

Tester 1:

Syntes ikke jeg i joblisten finder noget af det du beskriver, du må forklare nærmere...
Avatar billede Vandreren Novice
02. november 2009 - 21:51 #7
Fejl i ntdll.dll kan muligvis klares med sfc /scannow.

For at vende tilbage til det med Registry:
I første omgang kunne du slette alle McAfee-filer; derefter køre et Registry-reperationsprogram og lade det fjerne de nøgler, der refererer til de manglende McAfee-filer. Det skulle være til at overkomme.

Men lad os lige se, om du kan ordne ntdll.dll.
Avatar billede henrik_s Nybegynder
02. november 2009 - 22:09 #8
Vandreren>>
Vil kommandoen sfc /scannow klare ntdll.dll selv? (den kører lige nu).

Og det med regedit, der har jeg manuelt søgt den tynd af alle nøgler med Mcafee og Mc og slettet det der ligner..

Et Regedit rep program, der må jeg lige have anbefalet et.

Men nu lader jeg lige sfc gøre sit arbejde først.. Jeg vender tilbage.. Måske nok først i morgen når jeg er hjemme fra arbejde..
Tak indtil videre..
Avatar billede henrik_s Nybegynder
03. november 2009 - 17:32 #9
Hey, kørte sfc /scannow i går aftes inden jeg gik til ro.
Og har også hentet et regedit rep program og ladet den rette og repererer i databasen...
Dette har dog ikke gjort den store forskel.
Den gør nødagtigt det samme..

Jeg er på bar bund...
03. november 2009 - 17:47 #10
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

---

Klik på Start->Kør skriv Services.msc (C:\Windows\System32\services.msc) HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Kig efter noget som helst der ligner [ McAfee ] - Stop/Deaktiver ...
Avatar billede henrik_s Nybegynder
03. november 2009 - 18:16 #11
karise_larry>> Det link du skriver er til en CCleaner eller sådan noget.. Men kommer ikke frem til download af det, blot noget reklame halløj, men hvad skal jeg gøre med det?..

I services.msc har jeg INTET der minder om McAfee..
04. november 2009 - 06:39 #12
Hvis duu læser alt i http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763 så er der "Download" CCleaner et sted...

Direkte -> http://vistaguide.dk/?filer/ccsetup212.exe

NB: Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den. Men hvis du elsker den 'over alt på jorden' skal du ikke fra klikke den *S* ...
Avatar billede Vandreren Novice
04. november 2009 - 16:24 #13
"Et Regedit rep program, der må jeg lige have anbefalet et."

Jeg er godt tilfreds med Registry Clean Expert, http://www.registry-clean.net/

Men det er ikke gratis, og jeg vil derfor ikke direkte anbefale det. Måske andre herinde kan anbefale dig et fantastisk, gratis Registry Cleaner-program?
Avatar billede henrik_s Nybegynder
04. november 2009 - 19:43 #14
karise_larry>>> Kan ikke downloade noget fra den side, dit direkte link virker tilsydelande ikke..

Vandreren>>> Jeg fik ryttet godt op i databasen vha Glary Registry Repair, der var en del den slettede.. Også en del fra McAfee. Desuden tror jeg din idé om "sfc command" fik rettet en kritisk fejl i ntdll.. :)

Men fik ikke rigtigt hul på bylden og skrev derfor direkte til McAfee Support. (har prøvet at have fat i dem før uden særlig godt resultat)
Men denne gang bar det sgu frugt!
De mente at jeg skulle få ryttet op i alle temp mapperne og resat alle instillinger i IE.
Desuden deaktiveret alt firewall i Vista. Og selfølgelig alt andet Antivir afintalleret..

Og vupti det virkede, den crashede ikke mere.. :)) Så jeg er en glad mand..

Jeg vil gerne tildele Vandreren point.
Du lod mig komme nærmest med en database rydning og det har da sikkert hjulpet godt på vej.. Så giv et svar og jeg retunerer med point. :)
Avatar billede Vandreren Novice
04. november 2009 - 19:57 #15
Fint at du fik det til at virke. :)

Ang. CCleaner...

Hvis du stadig er interesseret i CCleaner, så kan du hente den nyeste version (2.25.1025) fra Filehippo: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

CCleaner kan også fås i en portable version, for dem der er til den slags: http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-portable

Det er et godt program til at få fjernet midlertidige/overflødige filer; det giver mere lagerplads og bedre sikkerhed. :)

Man skal blot lige tilpasse CCleaner sine egne behov, så den ikke sletter ting man måske har brug for, fx. visse cookies eller autofuldførelse i IE.
Avatar billede henrik_s Nybegynder
04. november 2009 - 20:06 #16
Ok, det vil jeg da bestemt kigge nærmere på.. :)
Men tak for hjælpen..

Lukker den...