Avatar billede larz Nybegynder
02. november 2009 - 14:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

GPO hjælp må ikke kunne shutdown eller restart ..

Jeg skal lave en GPO der rammer en specifik bruger i en OU, brugeren er medlem af server operators og har delegeret så personen må oprette og slette brugere i AD i det OU, problemet er at personen skal ind på serveren og kan derved slukke for serveren (ikke så fedt) vi kender godt til GPO'en der slår dette fra, men problemet er at personen også er bruger på en helt alm. klient computer og den gpo vil også ramme brugeren på den alm. computer.... findes der en løsning til dette ?
Avatar billede larz Nybegynder
02. november 2009 - 15:05 #1
forresten det er på windows 2008 r2
Avatar billede riversen Nybegynder
02. november 2009 - 19:06 #2
hvis maskinerne er i forskellige OU'er kan du blokere inheritance og så tilføje politikken på kun den ene OU (husk at tilføje øvrige politikker også, som skal gælde i OU'en. Uden lige at have testet det, mener jeg det bør fungere.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. november 2009 - 01:00 #3
Faktisk så kan en alm. user ikke udføre en shutdown på en windows server (medmindre det er ændret siden 2003)

og hvis brugeren er domain admin - kunne du overveje om han kan nøjes med en lokal admin rettighed i stedet..

Men måden at gøre det på er at se på default domain controller policy og så nøjes med at administrator og enterprise admin har shutdown permission til server.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. november 2009 - 01:01 #4
Det er muligt det også kan gøres som Rene skriver...
Avatar billede larz Nybegynder
13. juli 2010 - 20:59 #5
lukker
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2010 - 06:49 #6
velbekom
Avatar billede larz Nybegynder
14. juli 2010 - 07:41 #7
Hvis du gerne vil ha' point, må du lige sige til.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juli 2010 - 08:33 #8
hmm vi vil da gerne have feedback på hvordan du løste det ?