Avatar billede fylgjer Nybegynder
02. november 2009 - 14:36 Der er 6 kommentarer

find min router.

hejsa efter jeg er flyttede til norge. har jeg et lille problem. jeg har brug for at vide hvad min router hedder.problemet er at jeg har det der altibox. og det eneste der står på routeren er nte (nord trønderlag elværk).

jeg har været på deres hjemmeside, og spugt dem direkte. men de vil ikke helt ud med det.

det nærmeste jeg kan komme er at det er en linksys.
er der et program hvor man kan track sin router og få at vide hvilken model det er ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. november 2009 - 15:08 #1
Kan du ikke komme ind i den med 192.168.1.1 eller 192.168.2.1 eller lignende?
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. november 2009 - 15:09 #2
Du kan køre en ipconfig /all for at se hvilken ip din router har.

kør->cmd "ipconfig /all"
Avatar billede fylgjer Nybegynder
02. november 2009 - 15:40 #3
hwhw sry..... får jo en masse tal op!!! hvad kigger jeg efter?
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. november 2009 - 15:46 #4
DHCP-server (tror jeg nok)
Avatar billede fylgjer Nybegynder
02. november 2009 - 15:52 #5
simsalabim. 1000 tak :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. november 2009 - 16:14 #6
Nej, Standart Gateway. Den IP der står ud for den er din routers IP.

Hvis du fjerner /all fra ipconfig kommandoen, så får du ikke så mange tal, og Standart Gateway er stadig med.