Avatar billede renelp Nybegynder
01. november 2009 - 17:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dreje et lag i forhold til et underliggende lag

Hvordan drejer jeg et foto 10grader i et lag forhold til et underliggende lag der ikke skal drejes. Når jeg prøver så drejer alle lag sig?
Avatar billede hcma Novice
01. november 2009 - 17:19 #1
marker hele det lag du vil rotere (ctrl + A) og roter så
Avatar billede renelp Nybegynder
01. november 2009 - 17:34 #2
den drejer stadig begge lag, jeg har lavet 2 lag med hver sin firkant og den drejer begge firkanter, når jeg står i det ene lag og kun vil dreje den tilhørene firkant for laget?
Avatar billede hcma Novice
01. november 2009 - 17:40 #3
prøv at lukke PS ned og start igen.
hvis det ikke hjælper:  nulstil pref.-filen
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
01. november 2009 - 17:49 #4
Vælg det lag du ønsker at rotere
Vælg Edit / Transform /Rotate
Og drej så det valgte lag
- i toppen kan du sætte hvormange grader du ønsker at rotere

- virker for Photoshop CS4
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2009 - 18:30 #5
Nu ved jeg ikke om du har fået løst dit problem, ellers en enkelt lille ting ud over ovennævnte.

Dobbeltklik på dit baggrundslag og tryk ok, så det bliver et alm. lag. Så kan du dreje det som anført. (hvis det altså er det du vil dreje)
Avatar billede renelp Nybegynder
09. november 2009 - 20:18 #6
Fotograf --> det var lige svaret jeg manglede send et svar hvis du ønsker point
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. november 2009 - 20:31 #7
Dejligt at kunne hjælpe ;-)