Avatar billede Mnor Nybegynder
01. november 2009 - 12:46 Der er 13 kommentarer

windows 7 ødelagde mit Borderlands

Efter jeg gik fra W. Vista til Windows 7 Ultimate har mit Borderlands spiharl ikke ville virke.

Spillet virkede optimalt da jeg havde vista men efter 7 blev installeret,er min computers klassifikation i både grafik og spilgrafik faldet helt ned til 1,0.

Når jeg prøver at starte spillet kommer følgende besked frem: "DEVICE DOES NOT SUPPORT PIXEL SHADES 3.0 OR GREATER ".

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede mantichora Nybegynder
01. november 2009 - 12:49 #1
Pixel shaders er noget i dit grafikkort. Eftersom du har kunne køre det før, må dit grafikkort understøtte dem, så det lyder mest af alt som om dine grafikkortdrivere ikke virker med Windows 7. Har du opgraderet til nyeste?
Avatar billede Mnor Nybegynder
01. november 2009 - 13:02 #2
hvad mener du med det nyeste? er der ikke kun et windows 7 ultimate?
Avatar billede Mnor Nybegynder
01. november 2009 - 13:09 #3
og hvordan opgraderes der til det nyeste?
Avatar billede vunde Nybegynder
01. november 2009 - 13:25 #4
Hvilket grafikkort har du?
Avatar billede Mnor Nybegynder
01. november 2009 - 13:35 #5
jeg er ikke den store computer mand men hvor tjekkerm man grafikkortet?
Avatar billede Mnor Nybegynder
01. november 2009 - 14:20 #6
tror den hedder : Standard VGA Graphics Adapter
Avatar billede mantichora Nybegynder
01. november 2009 - 15:18 #7
Jeg mente ikke det nyeste Windows, men de nyeste grafikkortdrivere. Standard VGA Graphics Adapter er ikke navnet på dit grafikkort - det er de standard-drivere der følger med Windows, og som ikke kan bruges til ret meget. Du skal have installeret de rigtige drivere fra producenten af grafikkortet, før du kan bruge det i spil.

For at kunne det, er du nødt til at finde ud af hvilket grafikkort du har. Var det et der fulgte med computeren? I så fald, hvilken computer er det?
Avatar billede vunde Nybegynder
01. november 2009 - 16:37 #8
Prøv at trykke på knappen start, derefter trykke på knappen 'kør' i startmenuen, og derfra skrive 'dxdiag' (selvfølgelig uden ''erne).

Der burde du kunne finde hvilket grafikkort du har, under fanen skærm, såvidt jeg husker.

Hvis ikke det virker, kan du hente følgende program

http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml

Heri skulle du nemt kunne finde ud af hvilket grafikkort du har.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2009 - 18:16 #9
Windows update kan også finde de korrekte drivere.
Avatar billede Mnor Nybegynder
01. november 2009 - 20:17 #10
computeren jeg har er en Hp Pavilion dv6500, hvis det er nogen hjælp
Avatar billede Mnor Nybegynder
01. november 2009 - 20:17 #11
notebook^^
Avatar billede Mnor Nybegynder
01. november 2009 - 20:22 #12
trro skærmkortet hedder :

Chip type: NVIDIA
DAC- TYPE: 8 BIT
Hukommelse i alt (ca):I/T
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2009 - 08:07 #13
et foreslag

alternativt kunne du prøve at højre klikke på exe filen og gå i egenskaber vælge kompatibilitet - kør dette program i kompatibilitetstilstand for og slå den hen på det styresystem hvor du ved den tidligere virkede.

hjælper sikkert ikke men så har du prøvet det.