Avatar billede mvesth Nybegynder
31. oktober 2009 - 17:06 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvor finder jeg en XP pro cd e.l. når jeg har Seriel Key'en?

Hej Eksperter,

Jeg har købt en computer fra mit arbejde, hvor alt er slettet på. Der følger dog en seriel key med til windows xp pro som står under bærbaren, men jeg mangler bare en cd så jeg kan få det installeret.

Hvor finder jeg den henne? (:

- Morten
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2009 - 17:13 #1
Lån en XP helt magen til og kopier den. D.vs. Xpén skal være med
eller uden servicepack, helt som den der er licens til.
Er den meget gammel, er den formodenlig uden SP eller med SP1.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2009 - 17:15 #2
Ps. Er det en OEM som følger computeren, så går det ikke.
Avatar billede mvesth Nybegynder
02. november 2009 - 15:23 #3
Hvis jeg ikke kan låne en, hvor skal jeg så skaffe den fra? (:
Har du en hjemmeside, et sted hvor man kan downloade den?

det er vel ikke ulovligt, har jo en kode til det(:
Avatar billede off-line Nybegynder
02. november 2009 - 17:27 #4
Du kan kontakte Microsoft i danmark. Man kan ikke downloade lovligt
fra en hjemmeside. Hvad med din arbejdsplads, har de ikke en?
Er du sikker på, at der ikke er en skjult recovery partition?
Prøv at trykke "Alt+F10" eller Alt+F11"
Og nej der er ikke noget ulovligt i at bruge koden, når den fulgte
med computeren. Så har du jo også fået koden.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. november 2009 - 17:32 #5
Ps. Hvis det er en OEM som fulgte med computeren, kan du prøve
at kontakte firmaet, som leverede computeren. D.vs. Acer, HP,
Levono eller hvem det nu er.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2009 - 19:48 #6
Nå?
Avatar billede mvesth Nybegynder
12. november 2009 - 21:07 #7
Jeg har lånt cd'en af en af mine kollegaer - det virker nu, tak for hjælpen (:
Avatar billede mvesth Nybegynder
12. november 2009 - 21:08 #8
skriv et svar og få pointene - tak for hjælpen igen.

Dejligt der er nogle der vil tage sig tid til at hjælpe, uden at tage penge for det! det er sjældent noget er gratis i vores verden ;-)
Avatar billede off-line Nybegynder
14. november 2009 - 13:46 #9
Ja det har du ret i, jeg har også selv fået hjælp herinde, da jeg
startede for 8 år siden.
Men du behøver ikke at give så mange point for så lidt. Læg også
selv et svar, så deler vi:)
Avatar billede mvesth Nybegynder
14. november 2009 - 16:24 #10
det gør jeg så (: