Avatar billede thorkil1 Nybegynder
31. oktober 2009 - 13:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

generer xml-fil fra MySQL

Har brug for  få genereret en xml-fil ud fra data i MySQL. xml-filen skal opdateres instantly. Når brugeren indtaste nogle værdier skal de med samme vises i en grafisk form med flash.

Det jeg ikke lige kan få til at virke er få genereret xml-filen ud fra databasen?

Nogen ideer?

Forsøgt at bruge php xmlmaker, men den tillader ikke kontakt gennem ftp, og det skal jeg bruge for at connecte til min database der er hostet hos one.com

mvh
Thorkil
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2009 - 23:40 #1
Man kan ikke connecte til en MySQL database via FTP med noget tool.

Hvis du kan connecte til databasen, så kan du generere XML ud fra indhold.

Hvis fra PHP så check min "XML i PHP" artikel.

Hvis din plan er at generere statisk XML ud fra data ved opdatering af data og serve den statiske XML, så vil jeg foreslå at skifte plan og generere XML dynamisk on demand. Det er nemmere - og det er godt nok til lav - medium trafik volumen.
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
01. november 2009 - 14:28 #2
Tak for dit svar. Jeg er lidt usikker på hvordan man generer XML dynamisk on demand? Har du evt en henvisning til en vejledning?

mvh
Thorkil1

jeg skal lave en side, hvor brugeren kan indtaste forskellige værdier, der med det samme bliver vist i et koordinatsystem.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2009 - 23:21 #3
Den der skal bruge XML kører et eller andet som henter fra databasen og outputter XML.

En vejledning vil kræve at du fortæller om det er PHP eller Java eller x86 assembler du bruger.
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
02. november 2009 - 20:22 #4
jeg bruger php - men jeg skal jo formentlig under aller omstændigheder finde et webhotel der tillader at jeg connecter direkte gennem databasen og ikke gennem phpmyadmin, som det der bruges hos One.com?
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
02. november 2009 - 20:26 #5
nogen kendskab til webhosting, hvor jeg kan connecte direkte til databasen?
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
26. januar 2010 - 12:30 #6
lukker nu - tak for svarene