Avatar billede thorkil1 Nybegynder
31. oktober 2009 - 11:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

connect til MySQL database hos one.com

Hej

Forsøger at connecte til min database hos one.com. Bruger programmet php xmlmaker.
Jeg kan simpelthen ikke få hul igennem. Gad vide hvad jeg gør forkert?
Skærmdumps her:

http://city14film.dk/img/databaseadgang.html

Har prøvet både med url og direct - men intet lykkes. ØV..

mvh
Thorkil
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
31. oktober 2009 - 11:21 #1
er vant til connecte til databasen med ftp via dreamweaver - og så har jeg ingen problemer
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. oktober 2009 - 11:25 #2
Sidder du med filen på serveren? Det er ikke alle webhoteller der tillader connections udefra.
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
31. oktober 2009 - 11:28 #3
Netop Michael.
Det er simpelthen for dårligt, at de ikke bare tillader det som standard.
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
31. oktober 2009 - 11:55 #4
pokkers - så er jeg jo noget på glatis ;-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. oktober 2009 - 12:00 #5
Men er det ikke tilfældet med one.com, skal du i hvert fald ikke have localhost.
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
31. oktober 2009 - 13:03 #6
har prøvet alt muligt - formentlig må jeg ikke connecte til databasen direkte - desværre..
Avatar billede bosse51 Nybegynder
31. oktober 2009 - 14:09 #7
Hej Thorkild: Så vidt jeg husker skal du bruge phpmyadmin + kodebrevet-hvis det ikke virker så brug dog one.coms udmærkede support.
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
31. oktober 2009 - 14:12 #8
Jeg vil også mene, at du bruger deres velfungerende support.
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
31. oktober 2009 - 14:13 #9
Jeg vil også anbeale, at du skal bruge deres velfungerende support.