Avatar billede nomisdk Nybegynder
30. oktober 2009 - 15:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Router og 2 internet forbindelser

Hej

Kan følgende lade sig gøre?

Jeg har en router som har ip: 10.102.20.1 ( I denne router går der fiber internet ind)
DHCP er aktiveret i den.

Jeg har endnu en router som har ip: 10.102.20.254 ( I denne router går der noget offenligt trådløs internet ind)
DHCP er ikke aktiveret.

Begge routere sidder på samme subnet.

Det jeg ønsker er at hvis fiber forbindelsen er nede, at internet ryger over til ip 10.102.20.254.

Kan dette lade sig gøre ved brug af en static route?
Avatar billede vespida Nybegynder
30. oktober 2009 - 15:56 #1
hvad er det for nogle router ?

for teoretisk kan det godt, kommer dog an på om dine router kan.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. oktober 2009 - 16:43 #2
det har intet med dine router at gøre

det kan nemt lade dig gøre med en prioteret rækkefølge på gateway
Avatar billede nomisdk Nybegynder
30. oktober 2009 - 16:46 #3
Den ene er Zyxel et eller andet, hvor der er et punkt som hedder Static route, så hvad skal jeg skrive ind der?
Avatar billede nomisdk Nybegynder
02. november 2009 - 22:15 #4
Nogen bud på hvordan jeg løser det :)?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
04. november 2009 - 18:26 #5
#2
Avatar billede nomisdk Nybegynder
04. februar 2010 - 19:44 #6
Lukker
Avatar billede ksoren Nybegynder
04. februar 2010 - 20:06 #7
Og hvis hr. jonah brokker sig over lukningen, så er hans bud heller ikke korrekt.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
05. februar 2010 - 18:11 #8
#7
gu er det da rigtigt, det fatter du jo ikke noget af

og at han lukker er da ikke mit problem, jeg har endnu ikke fundet ud af hvad jeg kan bruge point til
Avatar billede ksoren Nybegynder
05. februar 2010 - 18:30 #9
Læs dog spørgsmålet. Han ønsker at det sker automatisk. Din løsning skal ske ved manuelt at ændre tcp/ip-opsætningen i Windows.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
06. februar 2010 - 15:27 #10
nej, kun en gang
ændre metrix
Avatar billede ksoren Nybegynder
06. februar 2010 - 16:02 #11
Han skal stadig selv opdage at fiberen er nede. Og når fiberen så kommer op igen, så skal den ændres tilbage igen.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
07. februar 2010 - 17:04 #12
nej nej og atter nej, jeg orker snart ikke at bruge mere tid på en novice.
Men det virker fint og har gjort det siden jeg gjorde det første gang tilbage i XP dagene.
Hold dig til PC frø arbejdet og tjek MS hvis du vil vide mere.

The Automatic Metric feature can be useful when the routing table contains multiple routes for the same destination. For example, if you have a computer with a 10 megabit (Mb) network interface and a 100 Mb network interface, and the computer has a default gateway that is configured on both network interfaces, the Automatic Metric feature assigns a higher metric to the slower network interface. This feature can force all of the traffic that is destined for the Internet, for example, to use the fastest network interface that is available
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. februar 2010 - 14:24 #13
Novice? Du har jo endnu ikke forstået det går ud på. Jeg ved godt hvad "metric"-værdien gør. Og den kan stadig ikke bruges til at automatisk at lave backup af en internetlinje der går død.
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. februar 2010 - 14:26 #14
Hvis det skulle være gået din næse forbi, så har sådan en router to sider: wan og lan. Så længe lan kører, så vil windows sende al trafik til dén router, også selvom wan er nede.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
09. februar 2010 - 08:27 #15
jeg gir op.........
Novice, betyder en nybegynder
det virker med Metric
Avatar billede ksoren Nybegynder
09. februar 2010 - 10:23 #16
"Noget?"
Kan også betyde, at man er uforstående overfor det.

Forstår du denne del:
"to use the fastest network interface that is available"

Jeg gentager: selvom wan går død, så kan lan stadig køre videre, og Windows vil aldrig opdage at forbindelsen på wan-siden er ikke-eksisterende.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
17. februar 2010 - 15:37 #17
jo den vil

og som i ekstra bladet, tager alt ud af en sammenhæng.... læs dog det lige før "to use the fastest network interface that is available" eller få en til det.

jeg skriver jo det virker, et skift til et nyere system end ME eller XP vil hjælpe.

uuuuuhha .....Dead gateway detection