Avatar billede xtbon Nybegynder
29. oktober 2009 - 14:14 Der er 3 kommentarer

Bruge en dansk funktion i en engelsk versio

Hej
Jeg har en dansk version af Office 2007 og i Excel har jeg brugt funktionen Celle.
Formlen ser således ud: =Celle("Adresse";A8). Resultatet bliver så $A$8.
Nu er mit problem så, at når jeg åbner filen i en engelsk version så fejler formlen. Naturligvis fordi den engelske version ikke ved hvad "Adresse" er.
Jeg har hørt at der muligvis er et tilføjesprogram der kan klare dette, men syntes ikke jeg kan finde noget på det.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2009 - 16:41 #1
Jeg har hørt om et tillægsprogram der kan oversætte Analysis ToolPak funktioner, men aldrig om noget der kan foretage den oversættelse du efterspørger. Jeg er ret sikker på du vil være nødt til i den engelske version at ændre "Adresse" til "Address".
En anden mulighed kunne være, hvis for eksempel du ønsker $A$1returneret da i A1 (i den danske Excel) at indtaste:

=ADRESSE(RÆKKE();KOLONNE()).

Hvis du gemmer og herefter åbner i en engelsk Excel vil formlen være:

=ADDRESS(ROW();COLUMN())

Hans
Avatar billede bak Seniormester
31. oktober 2009 - 15:19 #2
Garder dig istedet

=HVIS( ER.FEJL( CELLE( "Address";A8) ); CELLE("Adresse";A8); CELLE("Address";A8) )
Avatar billede xtbon Nybegynder
02. november 2009 - 14:54 #3
Hej med Jer
Tak for de fine forslag, men jeg har faktisk fundet ud af, at hvis jeg laver formlem således =CELLE("Address;A8), så kan den danske godt finde ud af det. Og den engelske oversætter selvfølgelig bare CELLE.
Noget misvisende at det ikke bliver forklaret i hjælpen.
Tina