Avatar billede redzoner Nybegynder
27. oktober 2009 - 23:36 Der er 3 kommentarer

Bærvar bliver ustabil ved afspilning af musik

Hej,

Jeg har købt mig en bærbar computer af mærket Packard Bell. Computeren er købt hos Elgiganten, og kan ses her:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar/ENML61B778NDC/packard-bell-barbar-pc-vanvittig-pris

Jeg er umiddelbart rendt ind i et problem, som synes at opstå når jeg afspiller musik og arbejdet på samme tid. I længden bliver den ustabil og har det med helt at fryse.

Jeg har prøvet løsninger, der inkluderer ting som installation af drivere eller indstillinger vedrørende DMA.

Computeren kører Windows Vista Home Premium. Så vidt jeg ved, skulle lyddriverne være opdaterede. Ved at køre dxdiag kan jeg se, at jeg har en enhed ved navn "Enheden High Definition Audio" og en ved navn "ATI Function Driver For High Definition Audio". Det er dog ikke sikkert at problemet rent faktisk findes her, det virker bare oplagt.

Det skal siges, at hvis lyden slås fra, så kører computeren perfekt. Hvis der er nogen, der eventuelt kan genkende dette, ville det være fremragende, hvis jeg kunne få løst problemet!

Hvis der er informationer jeg mangler at give, så sig endelig til!

Mvh Redzoner.
Avatar billede redzoner Nybegynder
27. oktober 2009 - 23:47 #1
Trist man prøver, at få det hele til at se godt ud... Og man så laver en slåfejl i overskriften!
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 00:10 #2
Ja, det ville være rart at kunne rette sine egne indlæg (i det mindste indtil nogen svarer / kommenterer)

Du siger at den fungerer perfekt hvis "lyden slås fra"
- hvordan skal det forstås ?
Avatar billede redzoner Nybegynder
28. oktober 2009 - 00:31 #3
Hvis vi antager, at jeg hører musik og skriver en tekst i f.eks. word, vil dette vil få computeren til at fryse periodisk. Det har ingen faste intervaller, men sker tilsyneladende når computeren bliver belastet af en hvilken som helst opgave.

Hvis jeg slår lyden fra, hvilket jeg opnår ved hjælp af genvejen ALT + F10 (altså aktiverer lydløs tilstand), så fungerer computeren optimalt og de opgaver der end måtte 'hænge', kommer nu til live som om intet var sket.

Håber det giver lidt bedre mening(: Skal dog siges, at computeren til tider kan fryse i en grad, så ikke engang denne genvej kan aktiveres. I de situationer er der ingen andre udveje end at genstarte computeren eller vente 10-15 min. til den fortsætter.

Skal dog siges at jeg vil gennemgå driverne endnu en gang, for at se om problemet virkelig skulle gemme sig dér. Det må dog vente til senere, da det er ved at blive sent!