Avatar billede shadowmage Nybegynder
27. oktober 2009 - 21:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brugen af NTFS3G til at flytte data fra en NTFS disk

Hejsa

Håber det er det rigtige sted at spørge.

Jeg har en Thecus NAS og en ekstern harddisk tilkoblet den med masser af data. Jeg har så læst mig frem til at jeg kan hoppe på min NAS via SSH og så få flyttet de data fra USB'en til NAS'en.

Men jeg har ingen anelse om hvorledes det præcis skal gøres.

Jeg er i stand til at logge på via SSH og kommer ind i root@127.0.0.1:~#
Men så at skive kommandoerne til at få det hele til at fungere, er jeg ikke så klog på.

Håber at jeg kan få hjælp herinde, da det vil gavne utrolig meget.
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. oktober 2009 - 08:08 #1
Umiddelbart må denne usb-disk være mountet i /mnt/ eller /media ? Prøv at kigge her om der skulle være noget.

Det kan også være du skal mounte USB-Harddisken manuelt.

Ved du hvor at den ligger selve dataen på NASen ?
Avatar billede shadowmage Nybegynder
18. marts 2011 - 12:06 #2
Må også hellere få den her lukket.