Avatar billede thule1945 Nybegynder
27. oktober 2009 - 14:33 Der er 9 kommentarer

Problemer med at opgradere til Win 7

Jeg bruger pt. Vista home primium edition og vil opgradere til Windows 7 Home Premium.
Jeg vil lave en opgradering for ikke at miste alle mine data, men når jeg forsøger at opgradere får jeg følgende besked "Installationsdisken er ikke kompatibel med denne version af Windows. Du skal bruge den korekte installationsdisk for at kunne opgradere mm"

Hvad skal jeg gøre for at opgradere??

På forhånd tak:O))
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. oktober 2009 - 14:45 #1
Så er det ikke en opgrade version af WIN 7 du har, men en fuld version.
Avatar billede thule1945 Nybegynder
27. oktober 2009 - 14:52 #2
Det er korrekt, men det skulle være muligt at lave en opgradering med den!!
Avatar billede katru Nybegynder
27. oktober 2009 - 14:57 #3
Hvis din computer køre på 32bit, men win 7 cd'en køre 64 bit eller omvendt, så er det derfor det ikke fungere.
Avatar billede lasbas Nybegynder
27. oktober 2009 - 14:57 #4
Uanset hvad folk fortæller dig, så er det kun Vista Ultimate
man KAN opgradere til Win7 (altså hvor alle instillinger flytter med)

Men når det så er sagt, så du roligt lave en ny installation
og formatere disken osv...

Windows 7 opretter nemlig et folder på C drevet kaldet Windows.old
hvor din gamle Vista installation ligger i den originale mappestruktur.

Og du vil kunne pege ned i den og eksekvere programmer af den vej,
hente favoritter ud og lign.

Husk at tjekke for kompabillitet før du går i gang
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15
Avatar billede katru Nybegynder
27. oktober 2009 - 14:59 #5
Du kan også lave backup af din dokumenter (fx på en dvd/usb) og så overføre dem til det nye system bagefter
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. oktober 2009 - 15:04 #6
Netop, en ny instalation med en fuld version af WIN7. Ikke opgradering.
Avatar billede thule1945 Nybegynder
27. oktober 2009 - 15:29 #7
Mange tak for svarene, det lader til at jeg må gå den lange vej og lave komplet installation:o((
Avatar billede anders-j Nybegynder
27. oktober 2009 - 15:58 #8
Det tager ingen tid med Win 7 .. Gjorde det ihvertfald ikke her.. :)
Avatar billede lasbas Nybegynder
27. oktober 2009 - 16:23 #9
Det tager som regel kun 40min for en ren NY fuld install