Avatar billede julemandenb Nybegynder
27. oktober 2009 - 10:05 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Unlock Windows Vista Password

Heej eksperter (:

- Jeg står med en kammerats Bærbar Pc.
Han har købt den af en anden mand som har
Oprettet en gæstebruger men Den tillader ikke
Div. ting.....

Jeg ved der findes programmer hvor du kan boot op fra en CD
og dermed vælge hvilken bruger du ønsker at fjerne et password
fra.

Jeg har fundet http://www.filetransit.com/view.php?id=77761
og der kan vi hente en Trail til. men en trail tillader
ikke at fjerne password :s

Nogle venlige sjæle som kan hjælpe med dette ?

alle nyttige svar bliver belønnet med point (:

//Mikkel
Avatar billede j3ppah Novice
27. oktober 2009 - 10:08 #1
du kan bruge Ultimate boot cd :)
http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede julemandenb Nybegynder
27. oktober 2009 - 10:09 #2
Det skal self. siges at det er administrator brugeren
han ikke kan få adgang til på grund at password beskyttelse (:
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. oktober 2009 - 10:10 #3
Avatar billede j3ppah Novice
27. oktober 2009 - 10:10 #4
Som sagt, ultimate burde kunne klare jobbet ;) også selvom det er admin pass
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. oktober 2009 - 10:12 #5
1. Fjern passwordet på administrator kontoen
2. Login som administrator
3. Ændre rettigheder på gæstekonto.
4. Genstart.

Du kan evt slette den konto som ikke har de rigtige rettigheder og oprette en ny bruger med det korekte navn og som er super bruger.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. oktober 2009 - 11:36 #6
Læs dette og hent og kør det:

http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Den kan resette password på administrator kontoen. Du skal dog vide, at den også resetter andre passwords i f.eks Internet Explorer. Den gør også at krypterede filer, som hidrører fra den konto hvor du resetter password, ikke efterfølgende vil kunne læses.
Avatar billede ksoren Nybegynder
27. oktober 2009 - 11:39 #7
Hvis du har købt den, så bør du geninstallere windows. Der ligger sikkert en recovery partition, som du kan starte på ved et tastetryk under opstart.
Avatar billede baloose Nybegynder
27. oktober 2009 - 11:41 #8
Du kan bruge Ophcrack live CD'en http://ophcrack.sourceforge.net den kan cracke de fleste koder, du sætter bare CD'en i computeren og booter fra den. Så går der noget tid alt efter hvor hurtig computeren er og hvilken kode det er, så får du koden for de forskellige brugere på computeren vist på skærmen, så er det bare at boote computeren i Windows igen og indtaste koden.
MEN hvorfor formatere i ikke computeren, jeg ville aldrig stole på at en eller anden jeg havde købt en computer af har kunne finde ud af at holde den fri for virus eller lignende.

I kunne jo også prøve at spørge ham computeren er købt af, hvad koden er, det er jo nok det letteste hvis i skal bruge den.
Avatar billede julemandenb Nybegynder
27. oktober 2009 - 13:28 #9
Problemet er løst (:
Spicel tak til elvstine
Og self. tak til jer andre også (:
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. oktober 2009 - 13:40 #10
Velbekomme.
Har selv lige lært det i dag :-)
Avatar billede julemandenb Nybegynder
30. oktober 2009 - 11:30 #11
Det jo altid dejligt at hjælpe andre :b
- Jeg også "Skolen it mand" :D