Avatar billede lenn Nybegynder
26. oktober 2009 - 20:32 Der er 1 kommentar

Program til omstillingsanlæg

Hej derude. Jeg ved ikke om dette er det rigtige fora til denne slags spørgsmål, - men jeg giver det en chance...

Er der nogen der kender til mulighederne for at lave følgende: Ved opkald til fx en læge skal patienten have mulighed for at indtaste sit personnummer på telefonen. Det skal så resultere i, at lægen automatisk får patientens journal op på skærmen inden han/hun tager telefonen.

Jeg ved at fx regionerne bruger det mht. opkald til vagtlægeordningen - men det jeg har brug for er slet ikke til den størrelsesorden, - men derimod til mindre kunder.

Er der nogen der har kendskab til noget der fungerer? Jeg forestiller mig at der skal bruges en eller anden voice processor eller lignende, der kan generere en tekststreng indeholdende det indtastede. Dette skal så på en eller anden måde overføres til det program som lægen bruger til at holde styr på sine patienter.
Alle foreslag er mere end velkomne...
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 22:00 #1
http://www.asterisk.org/
og www.Dialogic.com.

asterisk er open source og stort set industristandard specielt hvis du vil køre IP telefoni. Altså en Virtuel PBX.

Dialogic klare hardware delen hvis du vil bruge ISDN eller Analoge linjer.

Begge kan afvikle en "Tale menu" og kan programmeres.

TTV (Text To Voice) findes der mange løsninger på, men ikke specielt på dansk.