Avatar billede hr_nico Nybegynder
25. oktober 2009 - 17:35 Der er 9 kommentarer

køb af pc til simple opgaver, støjsvag.

Jeg skal bruge en pc, den skal bruges til office, internet surfe osv. men ikke til spil..
Det er vigtigt at den er lydløs, og fremtidsikret.
jeg har samlet en på fønikscomputer
http://fcompute­r.dk/?show...w&­systemlinkid=81­804
kan i tjekke om den er god nok, mht. støjniveu, psu, og bare generalt i orden?
på forhånd tak:)
Avatar billede hr_nico Nybegynder
25. oktober 2009 - 17:41 #1
Avatar billede haverslev Novice
25. oktober 2009 - 17:48 #2
Det første link virker ikke, men nr. 2 er OK

Men med dit behov til pc, så mener jeg at det er at skyde over målet med den cpu, de antal ram og det grafikkort
Du kan sgtens "nøjes" med en i 4-5000 kr. klassen, men igen hvis du har pengene, så er det en meget god og fremtidssikret pc som kan klare de behov langt ud i fremtiden
Avatar billede haverslev Novice
25. oktober 2009 - 18:12 #3
Denne er ok til dit behov og er ikke lige "forældet" eller trænger til opgradering de første år.
http://fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=81809

Husk også at tilvælge styresytem, både i din egen konfiguration og den jeg linker til - hvis du ikke har et sådant liggende :)
Avatar billede mtastar Nybegynder
25. oktober 2009 - 19:07 #4
Hej,

Har du kigget på en Eee box den er ihvertfald energi venlig i forhold til støj er den også helt eminent.

designet er heller ikke helt skiløjet, men det er selvfølgelig smag og behag...
Avatar billede haverslev Novice
25. oktober 2009 - 19:20 #5
Husk f.eks at give et link til hvad en Eee box er for en sag :)

Husk blot, at en Eee box er at sidestille med en netbook og er stort set hun beregnet til at skrive på/ maile og gå på internettet.

http://www.pcworld.dk/art/10169?a=search&i=0
Avatar billede hr_nico Nybegynder
25. oktober 2009 - 19:34 #6
tak for svarene.. men det skal ikke være en eee box:)
Avatar billede haverslev Novice
25. oktober 2009 - 20:22 #7
Fint nok, men hvad siger du til #3 i forhold til den du selv linker til ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. oktober 2009 - 03:11 #8
Bundkortet du har valgt er et micro ATX kort, og der er kun plads til 2 RAM moduler, og ikke 4 som du har valgt.

Jeg kan også se at du har valgt silent kit, som består af en anden CPu køler og en anden strømforsyning, som ikke larmer så meget. amtidig har du valgt en strømforsyning og en CPU køler.
Du må bestemme dig om du vil bestemme disse 2 ting, eller du lader føniks om dette. Det er spild af penge at gøre begge dele.

Hvad angår RAM modulerne i 2 GB 800 MHz udgaven, så er det kun Kingston KHX6400D2K2/2G der understøttes af det valgte bundkort, så du skal lige sikre dig at det er disse der fremgår af listen, eller få garanti for at bundkortet kan køre med dem de har valgt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. oktober 2009 - 15:35 #9
Er du kommet videre ?