Avatar billede winston-smith Nybegynder
25. oktober 2009 - 16:32 Der er 2 kommentarer

PHP/databaseproblemer med æøå

Jeg har en database hvor SELECT ikke fungerer med æøå når den gennemføres gennem PHP mysql_query, men når jeg tager præcist den samme query og eksekverer den i PhpMyAdmin så returnerer den korrekt den rigtige række. mysql_client_encoding giver "latin1". Når jeg udskriver rækken kommer udskrives de danske bogstaver korrekt. Og desuden når jeg har præcis det samme PHP-kode på en anden MySQL installation.

??? Hvad gør jeg galt?
25. oktober 2009 - 16:45 #1
Du har ikke vaeret saerlig god til at lukke dine spoergsmaal over aarene.  Jeg talte 29 aable spoergsmaal.  Hvordan ved vi nu at du giver punkter og lukker det her spoergsmaal hvis du faar et svar?  Hvis du faar brugbart svar paa et spoergsmaal saa luk det selv at lave et svar og give punkter.
Avatar billede i-jinx-u Nybegynder
28. oktober 2009 - 01:35 #2
Christian_Belgien - gider du ikke tage dig lidt sammen og lade vær med at gå rundt her og lege betjent, det er røv irriterende at se på, mildt sagt.

Og hvis du ikke har noget seriøst svar på hans spørgsmål, så lad vær med at kommenter.

Tilbage til spørgsmålet:

Prøv at sætte din charset i din <head> til charset=ISO-8859-1.
Håber det kan hjælpe lidt på dit problem, hvis jeg har forstået det rigtigt.