Avatar billede ahrules Nybegynder
25. oktober 2009 - 16:06 Der er 3 kommentarer

Ingen net efter formatering

Hej eksperter!

En af mine kammerater har formateret sin computer, med en windows xp cd han har købt for noget tid siden.
Problemet er at computeren lader til at være helt tom, for andet en styresystemet. Altså der er ingen drivere til hverken netkort eller lyd eller noget. Jeg har været inde i enhedshåndtering for at se om jeg kan se navnet på et netværkskort og måske hente en driver på min computer kan kan ikke se noget navn. Inde i enhedshåndtering er der en masse enheder under pin'en "andre enhehder", blandt andet også netværkskort. Men siden maskinen ikke kan oprette forbindelse til internettet kan jeg ikke søge efter drivere.

Jeg synes der plejer at være nogle ikoner som viser netværksforbindelse og lyd og så noget i højre hjørne selvom der lige er blevet formateret, men dem er der heller ingen af.

Er der nogle der kan fortælle mig hvad der skal downloades af drivere for at få netvækskortet til at virke?

Computeren er en IBM ThinkPad T42, og det er XP Home der er installeret på den.

På forhånd tak!
Avatar billede anders-j Nybegynder
25. oktober 2009 - 16:16 #1
Hej..

Herinde kan du hente drivere til maskinen..

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-55386.html

Hvis du scroller lidt ned, kommer du til:

Networking:
Ethernet T42/p
Intel PRO/100/1000 LAN adapter

Under der, er der drivers til de forskellige Windows.
Hent driveren til netværkskortet, og så kan han selv hente resten fra linket.

Anders
Avatar billede anders-j Nybegynder
25. oktober 2009 - 16:21 #2
Når det er installeret, kan du højreklikke på netværkssteder, og trykke egenskaber, derefter vælger du lan forbindelsen og højreklikker og trykker egenskaber, og derinde kan du i bunden sætte hak i, så den bliver vist i nederste højre hjørne.
25. oktober 2009 - 16:38 #3
... Hent ALLE driveren på nævnte Websted og install dem...

Når du så har fået forbindelse til (inter)nettet så STRAKS til WindowsUpdate for de MANGE opdateringer. Der skal nok være >200Mb + M$ ServicePack2+3 !!!
http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Check også ved ->
http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

---

Joooo - det er ikke lige 100% gennemført på ~1 times tid med den ene hånd i lommen *S* ...