Avatar billede grandslam Nybegynder
24. oktober 2009 - 22:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

[programnavn] holdt op med at fungere

Hej eksperter.

Har netop opgraderet til win7 ultimate 64bit.
Som sådan er jeg meget tilfreds med det men jeg har dog et problem.

Jeg har installeret en del spil og de kører som de skal med undtagelse af "the battle for middle earth II".
Når jeg starter programmet op kommr intro billedet frem og det er det.
Når jeg ser i joblisten stopper programmet med at svare ca 5 sekunder efter jeg har startet det.
jeg har prøvet at patche, geninstallere op til flere gange og min grafikdriver er den nyeste jeg kan få.
Jeg har kørt dxdiag og det eneste problem den støder på er at en fil i min lydkort-driver ikke er signeret af microsoft.

Værre endnu har en kammerat af mig også netop opgraderet til win7 og han har det her prblem med næsten alle spil han installere (crysis, american army, cnc3 - tiberium wars, bf2 m.fl.)

Jeg har brugt flere timer på google men jeg kan ikke se andre der har det samme problem som vi har her.

mine pc specs:
-Motherboard: ASUS Commando Republic of Gamers Series
-Processor: Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6700 @ 2.66GHz (2 CPUs), ~2.7GHz
-Ram: Kingston HyperX 4Gb
-Grafikkort: ASUS ENGTX280 OC/HTDI (1 GB)
-Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Professional Series

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
24. oktober 2009 - 22:27 #1
Har du prøvet det gamle trick at højreklikke og køre som administrator. Det virker af og til i de mærkeligste tilfælde.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
24. oktober 2009 - 22:31 #2
Det skal siges at jeg personligt har droppet mit X-fi kort efter Vista 64 bit. Driverne drillede simpelthen for meget.
Avatar billede lasbas Nybegynder
24. oktober 2009 - 23:29 #3
Prøv følgende:

Højreklik på genvejen

vælg egenskaber / kompabillitet

sæt hak i "kør dette program i kompabillitetstilstand"

vælg "WinXP SP3" OG sæt hak i "kør dette program som administrator"

Genstart maskinen
Avatar billede grandslam Nybegynder
25. oktober 2009 - 04:18 #4
Vi har prøvet at køre programmerne som administartor og i samtlige kompabillitetstilstande, både vista og xp med alle sp's.

Ja jeg mit x-fi kort driller også lidt.
Creative driver updater kan ikke registrere mit kort så det kan heller ikke finde drivere til det så jeg er nødt til at bruge dem som windows update har fundet til mig.
Det virker dog upåklageligt.
Avatar billede grandslam Nybegynder
29. oktober 2009 - 19:16 #5
bump
Avatar billede grandslam Nybegynder
28. marts 2010 - 05:10 #6
Har fundet problemet til battle for middle earth nu i det mindste.
Det viser sig at når man installere det på win7 undlader den at installere en mappe som skal ligge i en skjult mappe et sted i en bruger mappe.
Kan desværre ikke huske det præcise navn mappen skal have eller præcis hvor den skal ligge men jeg fandt svaret efter 2 ugers intensiv googleri.
Udover dette var der også et problem med ejerskap af nogen mapper spillet lå i.
Win7 giver ikke automatisk den ene bruger på computeren ejerskapet over alle mapper og man må gøre dette manuelt.
Hvis man gør det med alle mapper virker de fleste spil dog.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2010 - 22:45 #7
Har du et link til tråden du fandt løsningen i?
Jeg går med samme problem ved nogle af mine spil. :-(