Avatar billede qawsed Nybegynder
24. oktober 2009 - 19:13 Der er 3 kommentarer

hypostat til mac

hej jeg studerer markedsføringsøkonomi og kan ikke få hypostat til at funger på min mac da jeg skal bruge det i statastik. Kan nogle hjælpe mig?
Avatar billede vunde Nybegynder
30. oktober 2009 - 11:46 #1
Med fare for at stille et dumt spørgsmål, vil jeg lige spørge hvad hypostat er. Jeg har googlet lidt, og det eneste jeg kan finde med hypostat der har noget med markedsføring at gøre. Er en rapport der årligt udgives fra EMF (European Mortgage Federation). Er det korrekt.?
Avatar billede qawsed Nybegynder
31. oktober 2009 - 00:56 #2
det er et statistik program,.. til udregne  opgaver :)
Avatar billede vunde Nybegynder
31. oktober 2009 - 11:52 #3
Kan du så måske fortælle lidt mere om hvad det er for nogen filer du prøver at installere.? Er programmet overhovedet mac-kompatibelt..?

Jeg har googlet lidt videre, og det viser sig at det ikke er et statistik program, men nærmere et plug-in til Excel. Det lader dog ikke til at det er til at få til at fungere på mac:excel. Der findes dog alternativer. Jeg bruger selv SPSS til det statistik jeg laver. Men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvor avanceret det statistik du skal lave er. Men med SPSS, der findes i en mac version, er der ikke grænser for hvad man kan lave af statistik.

Her er nogen links med andre forslag til gratis programmer der kan fungere på mac til deskriptiv statistik.

http://mediamac.comon.dk/index.php/forum/show/tid=99202

http://www.minimac.dk/forum/?page=thread&topic=12270125726686386