Avatar billede fabian Nybegynder
14. juli 2001 - 11:45 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Ekstra ram sløver min maskine..?

Jeg har for nylig smækket 256 Mb RAM mere i min 3 md. gamle AMD (Duron 700), så den nu er oppe på ialt 512 Mb.
Det burde give den et seriøst skub i den rigtige retning, men tværtimod ser det ud til at sløve den helt enormt(?)
Nogle idéer, anyone..?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
14. juli 2001 - 11:47 #1
Sejt... men man plejer nu at få den til at kører hurtigere...

Ej, du har vel ikke installeret noget, som kan få den til at køre langsommere???

::sunlock.dk::
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juli 2001 - 11:54 #2
Er det alle sammen P133.
Har du haft nulstillet bios, prøv og se om ikke ekstern og intern cache er slået fra, så bliver den meget, meget, meget sløv ;o)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
14. juli 2001 - 11:56 #3
retaxes siger noget. Hvis du fx har købt 100 mhz, og de andre kører 133, så kører alle sammen automatisk 100.

retaxes <<<

You got a point :)

::sunlock.dk::
Avatar billede cpufan Juniormester
14. juli 2001 - 12:01 #4
Det er kun win 98 SE og fremefter der understøtter over 256 MB RAM
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
14. juli 2001 - 12:02 #5
cpufan <<<

Det burde ikke gøre maskinen mere sløv!

::sunlock.dk::
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juli 2001 - 12:08 #6
Hvilket Operativ system bruger du?
Avatar billede svende Nybegynder
14. juli 2001 - 12:09 #7
Hvis du har mere end 128 mb ram skal du køre win 2000 selv me understytter det ikke....
Avatar billede cpufan Juniormester
14. juli 2001 - 12:10 #8
sunlock>>>  Det er jo ikke til at vide, hvorledes systemet igivet fald opfører sig overfor for meget RAM
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
14. juli 2001 - 12:28 #9
Avatar billede fabian Nybegynder
14. juli 2001 - 12:44 #10
Til Sunlock: Installeret noget snavs - Det er da ikke umuligt ;-), men ikke noget norton kan gennemskue - jeg har testet.

Retaxes: Alle RAM er 133, men jeg kan ikke sætte MB op til at køre med 133. Hvis jeg rører switchen på MB, så går alt i sort (?), så jeg kører bare 100 (opsat i BIOS, naturligvis)

    Jeg bruger win98

Svend: Det kan vist ikke helt passe §:^)

Neesgaard: Jeg bruger RAM Idle (burde fungere efter samme princip)

Jeg kunne selvfølgelig prøve at opgradere til 98SE, det lyder umiddelbart som et godt bud
Avatar billede cpufan Juniormester
14. juli 2001 - 12:48 #11
Jeps Win 98 SE, will make your day ;)
Avatar billede barfoed Nybegynder
14. juli 2001 - 13:15 #12
Det kan klart anbefales at sætte de nyeste ram i slot 1.
Det giver bedre ydeevne med de hurtigsteram i de første ram banke.
Prøv lige det, men opgraderingen til SE vil nok også være en god ide:)
Avatar billede mlj Nybegynder
14. juli 2001 - 14:09 #13
Har du sat din Swapfil til en fast størrelse?

Hvis du sætter din FSB til 133MHz, overclocker du samtidig cpuen 33%, men ved 100MHz FSB kan du godt køre 133MHz Ram, det skal indstilles i BIOS. Hvilket bundkort er det forresten???
Avatar billede fabian Nybegynder
14. juli 2001 - 14:56 #14
Bundkortet er et Gigabyte, VIA kt-133 og windows håndterer størrelsen på min swapfil.
Jeg har lige afbrudt programmet RAM Idle, det så ud til at give noget..!, men maskinen fryser stadig ved kort tids brug af f.eks PhotoShop (som jeg heller ikke har ændret tildelte RAM i)
Avatar billede mlj Nybegynder
14. juli 2001 - 15:03 #15
Hvilket hardware har du ellers i maskinen?

Sæt swapfilen til en fast størrelse (min og max som det samme, f.eks 640MB)
Avatar billede mlj Nybegynder
14. juli 2001 - 15:08 #16
Avatar billede mcp Nybegynder
16. juli 2001 - 01:24 #17
!!Be Aware!!Søg og Delete hackens sorte får(Lecky.exe)som gemmes på HD hvis man er evil visitor el. server. Dette prog. spores ikke som ViRuS og æder hukommelse til morgen mad. Bliver tit autoInstalt via Copy/Paste fra Nettet.

Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juli 2001 - 10:24 #18
Tågesnak
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juli 2001 - 21:44 #19
Takker for pointene ;o)

Jeg fandt aldrig ud af hvad mcp mente?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
16. juli 2001 - 21:45 #20
Jeg tror han snakkede om en virus eller sådan noget som bare tager RAM...

::sunlock.dk::
Avatar billede fabian Nybegynder
16. juli 2001 - 21:57 #21
Hej alle
Tak for de mange gode bud. Det lader til at være en større omgang, jeg kan simpelthen ikke installere SE lige nu, men jeg orker ikke at geninstallere lige nu.
Jeg fik smidt win 2000 ind på en ny partition og den foreslog at jeg lagde disk-caschen til windows og photoshop på to forskellige partitioner (nok en RET go\' ide, selv med 512Mb RAM :-)
Jeg ville godt have delt point\'ne mellem et par stykker af jer (mlj, sunlock bl.a.) men noget gik galt. Det er retaxes sikkert ikke ked af, men det var også i orden, at det var ham, der fik dem ;)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
16. juli 2001 - 21:59 #22
fabian <<<

GRRRR *hehe*

Sådan sker det, vi må vel bare overleve :)

::sunlock.dk::