Avatar billede krissy Nybegynder
23. oktober 2009 - 18:41 Der er 9 kommentarer

Flash - HJÆLP!

Jeg har lavet et flash site: www.adbrier.dk som volder mig store problemer.
Når man vælger i menuen, kommer siden frem men teksten udebliver.
I første omgang på alle siderne.
Når jeg så reloader siden kommer det frem på nogle af dem, og reloader jeg igen kommer det frem på resten.
Lukker jeg browseren (har prøvet både i safari og Explorer), åbner en ny browser op og går ind på adressen igen, ja, så er problemet tilbage ved start.
Jeg er desperat efter hjælp.
Har et andet site: www.id-psyk.dk der er lavet på nøjagtig samme måde, men som ikke volder problemer.
Nogen der ved hvad det kan være eller som kan hjælpe?
Avatar billede askalot Mester
23. oktober 2009 - 19:29 #1
Det tyder på at det er noget loading der går galt.

Bruger load events?.. har du en slags onLoadComplete ting?
Avatar billede krissy Nybegynder
23. oktober 2009 - 20:19 #2
Jeg ved det ikke.
Jeg har brugt en template og er ikke så stærk i det her.
Jeg har lagt fla filen ud på www.kristine.dk under et link.
Hvis du eller en anden kan finde en løsning på den måde, vil jeg være dybt taknemmelig.
Avatar billede hmanback Nybegynder
23. oktober 2009 - 20:35 #3
Har siddet og testet lidt. Som Askalot påpeger så har du et eller andet bøvl med loading af dine swf'er som du kalder 1.swf, 2.swf og så videre. Der loades også en der kaldes 6.swf, men den findes ikke på din server. Er du sikker på at du ikke "hopper" i din tidsline inden du har sikret dig at alle eksterne swf er loaded?

Det er ihvertfald ikke hver gang det lykkedes at loade alle din eksterne swf'er.

En anden ting, det er ikke en god idé at kalde sin "hoved"-swf index.swf, da det kan skabe problemer med javascriptet du bruger til at embedde. Det lyder sygt, men jeg har været ude for problemer grundet dette. Kald den i stedet main.swf

Og for begge sites, ret title tagget i html-koden så dine sider ikke har titlen index, men henholdsvis Anne-Dorthe Brier og id-psyk.
Avatar billede krissy Nybegynder
23. oktober 2009 - 20:52 #4
Hej hmanback

Tak for din kommentar.
Jeg har nu forsøgt at uploade 6.swf også, men det løser ikke problemet.

Jeg ved ikke rigtigt, hvad du mener med, om jeg hopper i min tidslinje........?

De andre ting du skriver om, vil jeg kigge på når jeg har fået løst dette problem - tak for det :-)
Avatar billede hmanback Nybegynder
23. oktober 2009 - 21:17 #5
Har downloadet dine template-filer.

Jeg skal gerne kigge lidt mere på det, men det bliver i morgen, på et eller andet tidspunkt. Kan jo være at der en anden der kan komme med løsningen.

Har du prøvet at spørge på http://www.flashvillage.com/forums/
eller søge på problemet der?
Avatar billede krissy Nybegynder
24. oktober 2009 - 14:44 #6
Tusind tak - det vil jeg være meget taknemmelig for.
Avatar billede krissy Nybegynder
24. oktober 2009 - 23:34 #7
Jeg har selv løst problemet - det var blot en underlig indstilling i publiceringen. Skulle loades fra toppen frem for bunden.
Ja, det giver sgu ikke meget mening - men var altså løsningen.
Tak for gode råd.
Avatar billede hmanback Nybegynder
28. oktober 2009 - 11:48 #8
Perfekt.

Accepter dit eget svar så tråden lukkes.

Beklager den sene respons, men jeg har travlt med arbejde.
Avatar billede hmanback Nybegynder
28. oktober 2009 - 11:49 #9
Arrggh, det skulle have været en kommentar jeg smed der...  :/