Avatar billede sobericecamel Nybegynder
22. oktober 2009 - 20:41 Der er 9 kommentarer

Forstærke mit tv signal

Hej alle sammen.

Jeg har Yousee kabeltv. Jeg har trukket et antennekabel fra den ene ende af lejligheden, til den anden. nu skal jeg nemlig have billede på mit gamle fjernsyn. Det er uden nogen form for tuner, men er dog fladskærm. Hvad gør jeg? Skal jeg have en forstærker på t-stikket i starten af lejligheden, eller er der en bestemt boks jeg skal have, hvad kan jeg gøre?
Avatar billede sobericecamel Nybegynder
22. oktober 2009 - 20:43 #1
Nå ja, jeg har prøvet bare at knalde stikket i, der er helt vildt meget sne på skærmen, men den kan dog godt finde kanalerne.
Avatar billede ksoren Nybegynder
22. oktober 2009 - 20:46 #2
Er kablet samlet ordentligt?
Avatar billede sobericecamel Nybegynder
22. oktober 2009 - 20:47 #3
Jeg har været det hele igennem, jeg har sørget for at der er en helt ny stikdåse og kablet er sat i den lige som det skal.
22. oktober 2009 - 22:08 #4
... hvis der er tale om alm. fællesantenneanlæg så burde der ikke være extra forstærker imellem.

Tror også mere på 'forkert' samling af kabel/stik/...
Avatar billede sobericecamel Nybegynder
22. oktober 2009 - 23:22 #5
Der er tale om kabeltv...
Avatar billede ksoren Nybegynder
23. oktober 2009 - 12:34 #6
Det burde ikke være nødvendigt med en forstærker. Jeg har selv yousee, har et 4-5 meter langt kabel på, og ser fejlfrit fjernsyn.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
24. oktober 2009 - 12:06 #7
Jeg har Stofa kabelTV. Da jeg skulle trække ca 10 m kabel og koble et ekstra TV på  måtte jeg købe en signalforstærker for at slippe for sne. Det er en billig en fra Bilka, men den fungerer fint
Avatar billede ksoren Nybegynder
24. oktober 2009 - 12:24 #8
sobericecamel, hvor mange fjernsyn har du koblet på?
Avatar billede ksoren Nybegynder
24. oktober 2009 - 12:28 #9
Hvis der er flere fjernsyn, kan du evt teste dit lange kabel ved at tilslutte det direkte uden at have andre på (hvis det ikke allerede er afprøvet).