Avatar billede Jonasjd Nybegynder
22. oktober 2009 - 16:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

maplestd2e.sty hvor?

! LaTeX Error: File 'maplestd2e.sty' not found.

Det er hvad TeXshop siger til mig når jeg prøver at importere et maple ark ind i LaTeX, jeg bruger forresten mac, og har maple 13.

Hvordan får jeg det til at virke?
Avatar billede handberg2 Nybegynder
03. november 2009 - 13:15 #1
Du mangler filen maplestd2e.sty, den skal du finde (ligger måske i maple mappen).

Nu er jeg ikke selv Mac bruger, så jeg ved ikke hvilken latex distribution du bruger.

Den nemme (kortsigtede) løsning er at kopiere maplestd2e.sty filen ind i samme mappe som dit latex hoved dokument. (Det dokument du compiler).

Under MikTeX kan man også lave en mappe i C:\Program Files\MiKTeX 2.8\tex\latex der hedder fx. "maple" og så kopiere maplestd2e.sty ind i denne mappe. Derefter kan du køre "MikTeX Settings", der skal du trykke på update format og refresh FNDB.

Så skulle det virke..

Håber det hjælper
Avatar billede handberg2 Nybegynder
03. november 2009 - 13:17 #2
Glemte at sige:

Hvis du ikke kan finde maplestd2e.sty, så kan du downloade den meget nemt. Bare lav en google søgning, der fandt jeg flere steder hvor man kan hente filen.
Avatar billede Jonasjd Nybegynder
03. november 2009 - 15:29 #3
Jeg har prøvet og lave en google søgning men kan ikke finde filen til download nogle steder?
Avatar billede Jonasjd Nybegynder
04. november 2009 - 13:55 #5
Tak nu har jeg fået det til at virke, dog kun den kortsigtede løsning jeg bruger MacTeX, og kan ikke finde nogen mappe ligesom du gør i MiKTeX, jeg kan sagtens finde hvor det er installeret men hvor jeg skal ligge style filen har jeg ingen anelse om.