Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 13:26 Der er 23 kommentarer

VOB filer

Jeg skal redigere nogle VOB filer. Movie Maker kan ikke importere formatet. Hvad gør jeg?

Fandt en tråd hvor en siger at man blot kan kopiere og så omdøbe dem til mpg. Men taber de så ikke kvalitet?

Jeg kan i øvrigt ikke få lov at kopiere skidtet. Får denne besked: ""Det e rikke muligt at kopiere ... Datafejl (cyklisk redundanscheck)".
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 13:31 #1
Problemet med at kopiere filerne er løst. Skulle åbenbart bruge "Send til ..." i stedet.
Avatar billede Vandreren Novice
22. oktober 2009 - 13:41 #2
VOB er MPEG:

"VOB files are a very strict subset of the MPEG-2 Program stream standard. While all VOB files are MPEG-2 Program streams, not all MPEG-2 Program streams comply with the definition for a VOB file."
http://en.wikipedia.org/wiki/VOB
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 13:41 #3
Det er det så alligevel ikke. Skal flytte fire filer. De første tre gik fint, men ved den sidste får jeg igen den fejl.

??
Avatar billede Vandreren Novice
22. oktober 2009 - 13:51 #4
Meddelelse om cyklisk redundanscheck skyldes læse/skrive-fejl. Alt efter hvilken disktype, du kopierer til eller fra, kan du forsøge at reparere den på forskellig vis.

Mere information om cyklisk redundanscheck: http://www.dbhome.dk/bartfreak/guider/Cyklisk%20redundanscheck.htm
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 13:52 #5
Hmm.., så lykkedes det alligevel. Virkelig underligt.
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 13:53 #6
Jeg tog bare cd'en ud og puttede den i igen. Det hjalp åbenbart.
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 13:58 #7
Ok. Så jeg har bare omdøbt filen til mpeg.

Men når jeg importere den til Movie Maker og vil trække den ned på linien 'Video', accepteres det ikke. Den vil kun placere sig på 'Lyd/musik'.
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 14:01 #8
Ok, nu fandt jeg ud af det. Men der er noget helt galt. Lyden er voldsom forringet.
Avatar billede Vandreren Novice
22. oktober 2009 - 14:05 #9
Windows Movie Maker (WMM) vil ikke altid acceptere VOB-filer, uanset hvad du har omdøbt dem til - mens det nogle gange virker at omdøbe dem til MPEG.

Du er lidt uheldig på det punkt og bliver nødt til at konvertere dine filer, før du WMM vil acceptere dem.

http://www.homevideo101.com/how-to-import-dvd-video_ts-and-vob-into-windows-movie-maker/
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 14:07 #10
Alle tiders. Det program finder jeg sandsynligvis aldrig ud af. Er ikke god til den slags. Bare det er lidt indviklet ... :(
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 14:08 #11
Men ... det er kun i Movie Maker det lyder dårligt. Åbner jeg  bare de omdøbte filer almindeligt, lyder det som det skal??
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 14:10 #12
Nåh ja, ok.
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 14:14 #13
Nej, jeg forstår ikke en brik af det program.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. oktober 2009 - 14:15 #14
Det er en kendt problematik i Moviemaker, at videofiltre der er installeret af andre programmer kan skabe problemer i moviemaker.

Gå I funktioner > Indstillinger. Klik på faneblader Kompatibilitet. Der kan du se alle de filtre som Moviemaker gør brug af. Følg vedledningen i boksen, og fjern de filtre som ikke hidrører Moviemaker. Det kan være Nero eller f.eks. Adobe, men prøv dig frem
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 14:21 #15
Det blir' lyden ikke bedre af. Er helt det samme.
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 14:24 #16
Er der ikke et nemmere program. Jeg gider overhovedet ikke beskæftige med med dette møg, men er desværre tvunget til at finde ud af det.
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 14:50 #17
Nej, jeg gider ikke det her.
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 15:13 #18
Nå, så fandt jeg alligevel ud af det program. Og fik skidtet konverteret.
Men lige lidt hjælper det. For nu vil Movie Maker slet ikke importere det. Noget med manglende codec.

Hvilket mareridt!
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 15:30 #19
Og det med Movie Maker og lyd holdr heller ikke.

Jeg fik den nu den konverterede fil importeret til Movie Maker. Men det har ikke ændret en tøddel. Det lyder stadig lige rædseldfuldt.
Avatar billede Cavido Nybegynder
22. oktober 2009 - 15:32 #20
Movie Maker kan ikke bruges til dette!

Jeg giver mig selv ½ år til at finde et andet redigerings program som jeg kan finde ud af og få lortet klippet ud.

Over and out!
Avatar billede Cavido Nybegynder
23. oktober 2009 - 02:17 #21
Så fik jeg som prikken over i'et afprøvet 7 forskellige programmer mere. Og intet af det var til at finde ud af. Så kan jeg ikke importere, så får man en fejlmeddelelse, så kan man ikke finde ud af hvordan man gemmer, så er filen for stor, osv. osv.

Fuck lortet.
Og fuck denne konto. Jeg er færdig med computer-lort. Farvel og tak!
Avatar billede Cavido Nybegynder
23. oktober 2009 - 02:22 #22
Kan man nu helelr ike lukke sin skide profil længere. What ever, så lad den stå og glo til evig tid. For min skyld ingen alarm. Jeg har logget på/af for sidste gang.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
26. oktober 2009 - 12:25 #23
Wow, sikke en energi. Den må da kunne drive et mindre kraft-varme værk :o)