Avatar billede serverservice Praktikant
21. oktober 2009 - 23:09 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hvilket backup program til windows xp pro - hurtigt og sikkert ?

Jeg søger efter et godt backup program til windows xp pro.

Jeg er ikke så glad for windows backup pga. alle de fejl man oplever eller læser om så det er vigtigt at det er sikkert og effektivt.

Jeg vil gerne have muligheder som f.x backup exec til server.
Jeg har derfor købt backup exec system restore desktop - men syns der mangler en masse standard ting som f.x selection list , backup typer (full, differential , incremental)

Hvilket backup program kan du anbefale til windows xp pro - gerne noget der er både hurtigt og har alle nødvendige features , - samt frem for alt er sikkert ved en restore... ?

MVH Dennis
Avatar billede kalabakas Nybegynder
22. oktober 2009 - 01:17 #1
Hey
Når du tænker på backup er der en hel del mere end bare de små ting du nævner, detaljer som fx hvad du er villig til at betale. For kan med god erfaring sige at der ikke eksistere nogle freeware programmer der slår den måde Norton Ghost er opbygget på. Ghost er et af de dyrere programmer til det du søger men også noget af det mest sikre når man kommer til at bruge det, samt lære det at kende. Det indeholder alle de ting du har brug for og som du selv nævner:

Læs mere om det inde på:
http://www.symantecstore.com/dr/sat4/ec_Main.Entry17C?SID=49467&SP=10023&CID=0&PID=952108&PN=1&V1=952108&CUR=208&API1=100&API2=2721230&API3=&API4=&API5=&DSP=&PGRP=0&ABCODE=&CACHE_ID=0

Hvis du derimod søger nogle freeware programmer kan nedenstående link anbefales:
http://www.techsupportalert.com/best-free-backup-program

Men som sagt hvis du vil have det bedste af det bedste så kan jeg kun anbefale dig Norton Ghost, det er det bedste og det virker!
Avatar billede serverservice Praktikant
22. oktober 2009 - 10:26 #2
Nej tak ikke freeware - Jeg skal bruge noget der virker og er sikkert.
Jeg betaler gerne prisen for et godt backup program til xp pro ..?

Tak for input indtil vidre
Avatar billede serverservice Praktikant
22. oktober 2009 - 10:32 #3
Det er IKKE et image program jeg søger men backup.
Avatar billede rasmuskaas Nybegynder
24. oktober 2009 - 19:57 #4
Windows Home/Small Business Server kunne være en mulighed
Avatar billede serverservice Praktikant
24. oktober 2009 - 20:43 #5
Det e backup program til windows xp som server jeg søger - IKKE et styresystem.
Men jeg har fået at vide at man kan anvende backup exec til server ...
Avatar billede jens_peter Nybegynder
24. oktober 2009 - 23:49 #6
Hej Dennis

Jeg bruger

Acronis True Image Home 2009

Der i mellemtiden er opgraderet til år 2010

Jeg brugte en ældre version før, men da jeg fik ny computer i år med sata-drev, så var der ikke nogen vej udenom en opgradering.

Jeg bruger gerne en ekstern harddisk og en opstartdisk med programmet på, så det hele kommer med, herefter kan man jo nøjes med kopier af det efterfølgende alt efter temperament.

Det er nu dejligt nemt at kunne smide det hele ind igen, når der opstår en eller anden dum fejl.

Vh Jens Peter
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2009 - 10:17 #7
Hej - jeg har selv acronis trueimage workstation full - men det er IKKE et image program jeg søger ...

Men et godt backup program der kan lave daglig backup rutine - differential, incremental og full.
Jeg skal kunne administrere alle filer/mapper og det skal være sikkert.

Men jeg har en licens til veritas backup exec til server - det er muligvis det der bliver løsningen ...
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2009 - 10:19 #8
Jeg ved godt at image program er hurtigt og nemt , men det er ret svært at udvælge bestemte mapper og filer - samt restore.

Jeg har brug for en selection list så jeg hurtigt kan hente mine valg af mapper og filer og evt. tilrette senere.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
25. oktober 2009 - 14:23 #9
Det var faktisk det jeg regnede med, at du skulle bruge, da du vel havde skrevet det, hvis det havde været det andet du manglede.

Så måske skulle du kigge lidt på mit forslag, i stedet for bare at afvise det, de to programmer er åbenbart meget forskellige.

Du kan hente en trialudgave, så det ikke koster dig noget, ligesom programmet faktisk indeholder de funktioner, som du efterspørger.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2009 - 14:46 #10
Ok i orden
Jeg ser på det med en demo - Har fundet en version acronis backup and recovery advanced workstation - og jeg er meget glad for Acronis til image så det kunne være en god løsning. ...Tak og vende tilbage...Dennis
Avatar billede jens_peter Nybegynder
26. oktober 2009 - 00:04 #11
Godt jeg håber da at du får løst dit problem, men hvis det viser sig at passe til dine behov osv., så må du altså godt donere de point der til en værdigt trængende, det er sådan set ikke derfor jeg blander mig, jeg har så mange selv!

Vh Jens Peter
Avatar billede serverservice Praktikant
26. oktober 2009 - 11:59 #12
ok
Avatar billede serverservice Praktikant
27. oktober 2009 - 11:57 #13
Nu er jeg igang med acronis backup advanced - men det er ufatteligt langsomt - 6 % af 3 gb på ½ time ?
Over 150Mb netværk - det er hurtigere med windows backup ..

Jeg prøver lige en gammel licens jeg har af veritas backup exec...
Avatar billede serverservice Praktikant
27. oktober 2009 - 11:58 #14
nej det er vist 3 gb på ½ time , men stadig uhyggeligt langsomt...
Avatar billede jens_peter Nybegynder
27. oktober 2009 - 16:35 #15
Jeg må indrømme, at jeg ingenting forstår, men det behøver jeg vel heller ikke.

Hvad skal det køre i netværk for?

Var det ikke et prg. til backup ude hos dine kunder som du efterspurgte, de har vel ikke netværk, som de laver sikkerhedskopier over eller hvad?

Jeg bruger jo gerne en ekstern harddisk og mit image fylder lige akkurat så det kan være på en DVD og tager bestemt ikke over et kvarter at lægge ud på harddisken.

Noget andet er, at jeg ikke forstår, hvorfor du bruger det prg. som du gør, du kan finde 2010-versionen af mit program her:

http://kortlink.dk/73x7

Om det kan være lidt langsommere når det kører i netværk, skal jeg da ikke afvise, men 6% af 3GB efter en halv time, det har jo ikke noget med noget at gøre, du kunne jo snart lige så godt bruge disketter!

Vh Jens Peter
Avatar billede serverservice Praktikant
27. oktober 2009 - 17:01 #16
nej det var mig der havde læst forkert det var 6 % af total - og 3 gb på ½ time . Men jeg tester det fra min pc over netværk da jeg selv har brug for et godt backup program.

Jeg er godt klar over at det er hurtigere fra disk til disk ...
Men det er åbenbart eneste løsning af backup programmer til windows xp pro der virker ok...suk
Avatar billede serverservice Praktikant
27. oktober 2009 - 17:04 #17
Det er ikke en home version jeg er ude efter da det er til et firma. Derfor jeg har valgt at teste med advanced backup fra acronis.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
27. oktober 2009 - 23:38 #18
Men er der noget i vejen for at bruge det i et firma udover navnet?

Jeg tænker på licensbestemmelserne, da det vel ellers kan være ligegyldigt med navnet.

Men ellers så har jeg læst i et Komputer for alle fra sidste år vistnok om et prg. der hedder:

Paragon Drive Backup
http://www.drive-backup.com/

Det skulle faktisk være ret avanceret, men selv har jeg ikke brugt det, hvilket ikke er ensbetydende med, at det nødvendigvis ikke passer bedre til dit formål.

Du kunne da prøve at kigge på det om ikke andet.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. oktober 2009 - 23:58 #19
nej det ved jeg faktisk ikke - jeg prøver det lige og vender tilbage ...
Avatar billede serverservice Praktikant
28. oktober 2009 - 00:09 #20
Tak for din gode hjælp -

Jeg prøver paragon backup og acronis home som du har foreslået .

Så kan jeg se hvad er bedst ...

MVH Dennis
Avatar billede serverservice Praktikant
30. oktober 2009 - 15:43 #21
Hej - det var faktisk ret godt at prøve den version af acronis backup som du anbefalede . overbevisende hurtigt og nemt at konfigurere samt det har de muligheder.
Jeg stoler på det fordi jeg allerede anvender acronis til image og det virker perfekt.

Kom med nogle svar og tak for rigtig god hjælp ....god weekend ...med juleøl m.m

MVH Dennis
Avatar billede serverservice Praktikant
05. november 2009 - 13:56 #22
Jeg er igang med at anvende acronis backup home 2010 på min egen pc - men har svært ved at se hvor jeg ændrer mit backup job og tilføjer - jeg har et scheduled backup som jeg gerne vil tilføje mapper/filer til og så køre nu ?

Jeg har købt licens til programmet - har søgt på google men kan ikke lige se hvad jeg skal gøre ?

Tak for input ..og hjælp
Avatar billede serverservice Praktikant
05. november 2009 - 14:15 #23
Nå jeg har fundet ud af det nu - jeg ved ikke helt hvad var galt men har oprettet et nyt backup job og scheduled og nu ser det rigtigt ud .
På det gamle backup job kunne jeg ikke se eller ændre indstillinger - men ok nu...
Avatar billede jager Nybegynder
08. november 2009 - 14:43 #24
hvad er der i galt med det backup system windows levere med der er mange forfkellige backup option der ???????? andet at den koster gratis
Avatar billede serverservice Praktikant
08. november 2009 - 22:24 #25
Windows backup er det mest ustabile backup program der findes og har et dårligt ry http://www.google.dk/#hl=da&q=windows+backup+error&meta=&aq=&oq=&fp=83220597d3b619a2