Avatar billede mathiasr Nybegynder
21. oktober 2009 - 18:21 Der er 6 kommentarer

Trækning af formel vha vba

Jeg har et variable datasæt som der køres nogle formler på. fx Lopslag. Mit spørgsmål går på om man ved hjælp af vba kan trække disse formler automatisk så de passer til datasættet i stedet for jeg skal trække ned/eller op afhængigt af hvor stort mit datasæt er?

Jeg forstiller mig lidt

do until datasættet is empty

træk formlen e1"lopslag(x,x,x,x)" til e2, e3 osv

next

Håber mit håbløse peusdo kode giver et bedre indblik
Avatar billede kgndksv Juniormester
21. oktober 2009 - 23:35 #1
Får du grundlaget for formlerne fra en eksternkilde eks. en tekstfil?
Avatar billede kgndksv Juniormester
21. oktober 2009 - 23:41 #2
Hvis du gør det er der en funktion under "egenskaber for ekstern dataområde" der hedder "udfyld formler nedadi tilgrænsende kolonner" den skal bare vinges af og så kører det automatisk...
Avatar billede tjacob Juniormester
22. oktober 2009 - 10:57 #3
Hvis du lige kigger 3 spm. ned til dette: http://www.eksperten.dk/spm/890163

Kan du se et eksempel på det samme.
Avatar billede mathiasr Nybegynder
29. oktober 2009 - 19:33 #4
lige præcis, tjacob! tak for det
Avatar billede kgndksv Juniormester
20. januar 2010 - 21:53 #5
Sender du et svar?
Avatar billede kgndksv Juniormester
20. januar 2010 - 21:54 #6
Ups... Troede det var min tråd denne... Beklager indblandingen :-D