Avatar billede kroning Nybegynder
21. oktober 2009 - 12:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Find alle IP´er på netværk

Hvordan finder man alle benyttede IP adresser på et lokalnet. Jeg skal bruge dem så jeg kan sende en TCP eller UDP besked til hver enkelt, med mindre man kan sende en enkelt besked der når ud til alle?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
21. oktober 2009 - 12:59 #1
tror du er nød til at lave en løkke 1-254 og så sende en ping og får du svar er den ip brugt
Avatar billede vallemanden Nybegynder
21. oktober 2009 - 13:01 #2
Avatar billede nca Juniormester
21. oktober 2009 - 13:21 #3
HVis du kun skal ramme de maskiner, der er på samme subnet, som hostmaskine, kan du sende en broadcast til adressen 255.255.255.255.
Ønsker du at lave en direkte broadcast, der bliver routet, hvis ellers routeren er konfigureret til det, kan du sende en broadcast på adressen xxx.xxx.xxx.255, hvis du sidder på et klasse C net. xxx.xxx.xxx udskifter du med din værdierne i din egen maskines IP-adresse.
Avatar billede kroning Nybegynder
21. oktober 2009 - 20:38 #4
Det virker fint med en UDP broadcast til 255
Avatar billede js_delphi Nybegynder
22. oktober 2009 - 20:18 #5
Hej kroning,

kan man lokke dig til at udlevere koden, du endte med at bruge til formaalet (at finde alle ubenyttede adresser)?
Avatar billede kroning Nybegynder
22. oktober 2009 - 20:30 #6
Jeg finder ikke alle benyttede eller som du skriver ubenyttede adresser men sender i stedet en UDP broadcast. Til dette benytter jeg indys UDPClient og UDPServer komponenter.
Avatar billede tolderlund Nybegynder
23. oktober 2009 - 15:15 #7
http://www.lmgtfy.com/?q=delphi+udp
Se eksempel på første link.