Avatar billede smeeden Nybegynder
21. oktober 2009 - 10:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

link

Hej

Jeg er ved at lave et afgangsprojekt, og der er mange henvisninger til link
Jeg har skrevet et lille 1.2.osv som er med hævet skrift, og der kunne jeg godt tænke mig at jeg kunne gøre så den selv henviste til linket bagerst.
Det der er det helt store problem der er at hvis jeg skal have en henvisning ind imellem det jeg har skrevet så skal jeg ændre alle de små tal manuelt

Mvh Smeeden
Avatar billede ladyhawke Novice
21. oktober 2009 - 10:45 #1
Kan du ikke bruge index eller endnotes?

http://www.addbalance.com/usersguide/complex_documents.htm

http://wordprocessing.about.com/od/wordprocessingsoftware/a/endnotes.htm

Det skulle da gerne undgå at du manuelt skal nummere dine links.
Avatar billede smeeden Nybegynder
21. oktober 2009 - 15:11 #2
Jeg syntes ikke jeg kan få det til at virke, men der er måske ikke nogen mulighed for det jeg ville
Avatar billede ladyhawke Novice
21. oktober 2009 - 15:27 #3
Du må være lidt specifik: hvad gør du og hvad sker der/eller ikke sker som du gerne ville? (og hvilken version/sprog bruger du til at skrive afhandlingen i?)

fod- og slutnoter er beregnet til at lave en henvisning i din tekst og anbringe "forklaringen" (her dit link) i bunden af siden, eller i slutningen af dokumentet, jeg troede det var det du ville?

Du skal så bare ikke selv skrive alle de dér numre, men det er efter min bedste overbevisning en fejl helt grunlæggende, det er jo ikke dynamisk. Hvis man på nogen måde kan, bør man bruge de indbyggede funktioner, de kan faktisk være ganske nyttige.
Avatar billede smeeden Nybegynder
21. oktober 2009 - 20:38 #4
Ladyhawke du har sikkert ret, jeg ville prøve at ligge dem i side foden, for det er jo bedst når man kan bruge de indbygget funktioner. Ligger du et svar

Mvh
Smeeden
Avatar billede ladyhawke Novice
21. oktober 2009 - 20:58 #5
Naturligvis :o) Husk dog at du godt kan lægge dine links i slutningen af dokumentet (endnotes/slutnoter), i modsætning til fodnoter som lægges i bunden af siden...
Avatar billede smeeden Nybegynder
23. oktober 2009 - 16:12 #6
hvor finder jeg det der slutnoter henne
Avatar billede ladyhawke Novice
23. oktober 2009 - 17:03 #7
nøjagtig samme sted som fodnoterne, du vælger om du vil bruge den ene eller den anden type