Avatar billede snutling Nybegynder
20. oktober 2009 - 22:49 Der er 6 kommentarer

Gendanne formateret harddisk - Værksteder der kan klare den opgave ??

Jeg har (haft) virus i mit system, og da jeg fjernede virusen røg alle driver til netværkskort. Alt andet i computeren fungerede - jeg kunne ikke gendannet eller re-installer driverne, men ellers var alle dokumenter, spil m.v. på plads og virkede.
Jeg sendte den afsted til et værksted,for at få renset den for virus (log sendt herind, gav mistanke om fortsat virus) der var hurtig til at melde tilbage at harddisken havde for mange bad sectors, og kunne ikke reddes. De kunne ikke lave backup på den (den har aldrig tidligere brokket sig)
Da jeg havde 2 harddiske i maskinen aftalte jeg med dem, at harddisk 2 fik installeret windows og at de så ville flytte så mange filer som muligt derover.

Nu er situratioen desværre:
Jeg har åbenbart 3 harddiske, istedet for de 2 jeg afleverede den med (delt harddisk ?) - for den dårlige (d-drev) er ikke fjernet, men er tom (Den beder om at blive formateret, så uvist om den allerede er blevet det)
Mangler alle mine billeder og det meste af min musik. Tekstdokumenter er reddet, men works eksiterer ikke længere på min computer (jeg har desværre ingen cd - kan finde works på g-drevet, men den mangler filer for at kunne køre)
Jeg har fortsat virus i maskinen(på g-drev) og kan se i loggen at den har alameret for virus mens de arbejde på den - men kan ikke se i loggen at de har kørt en scan.

Så jeg står tilbage med en computer, der igen kan komme på nettet, men fortsat har virus.
Og derudover mangler jeg div ting og programmer.

Så læste jeg at man kunne få gendannet harddisken efter en formatering.
Så jeg tænker - kan de mon gendanne så jeg får works tilbage, samt mine billeder og musik ?
Er der værd at prøve og hvem skal jeg henvende mig til ?
Gerne århus område.
Avatar billede snutling Nybegynder
20. oktober 2009 - 22:51 #1
overvejer også om det er muligt for dem blot at hente mine dokumenter ud - jeg er såå træt af min computer for tiden at jeg alligevel overvejer at købe en ny.
Avatar billede osdata Nybegynder
21. oktober 2009 - 07:51 #2
Hej,

Jeg kan godt klare opgaven for dig.

Kontakt mig, så finder vi ud af hvad der kan gøres.

Du kan se kontaktinfo på www.osdata.dk

Ole Stanstrup
O.S. Data
21. oktober 2009 - 07:57 #3
... til et værksted... - det må have være et AUTOMOBIL værksted; de virker ikke til at have ordentlig forstand på det ???
Avatar billede -Munken- Nybegynder
21. oktober 2009 - 14:15 #4
En af de klassiske ting, som opstår ved vira, samt firmaer som tror de kan mere, end de egenlig kan.

At skaffe Works tilbage, er måske lige at kæmpe lidt for optimistisk.

Men at gendanne formaterede data'er, burde ikke være den store hovedpine.

Hvorvidt du kan gøre det selv, er ikke til at sige. Det kræver noget software, samt en frisk PC, at arbejde på.

Jeg ville godt kunne hjælpe dig i sådanne en situtation, men det kræver at få tilsendt disken.
(Er ikke firma, blot en venlig sjæl)

M.
Avatar billede snutling Nybegynder
21. oktober 2009 - 14:32 #5
Bør lige indskyde at jeg har taget lidt fejl.

Det tidligere C-drev hedder nu G-drev - der er filer på, men det er ca. de samme filer der er flyttet til c-drevet. Der er også fortsat virus på, men ifølge værkstedet skulle det ikke betyde noget, da virusen ikke ville sprede sig til c-drevet og desuden er inaktiv (ville gerne indsætte en tvivlende smily her - for det tror jeg simelhen ikke på)
Jeg aner ikke hvor de manglende dokumenter er røget hen.
Men at harddisken pluselig mangler så mange filer pga. bad sectors er meget mærkværdigt, særligt da alle filerne var tilstede på c-drevet (det drev der nu hedder g-drev) da jeg afleverede den.

Jeg har allerede besluttet mig for at købe ny computer - jeg mangler virkelig alle mine programmer, og det koster for meget at købe dem fra ny.
Skal lige have snakket med et firma, ang om de tror at de kan finde de manglede dokumenter frem fra harddisken - de giver nemlig nedslag i prisen mod at må beholde computeren efterfølgende.
Ellers kan det være at jeg holder dig på dit ord. Om ikke andet kan du få disken til at lege lidt med.
Avatar billede -Munken- Nybegynder
26. oktober 2009 - 06:00 #6
#5> Du skriver bare...

Så ser vi på det.

M.