Avatar billede klaske_ko Nybegynder
20. oktober 2009 - 17:37 Der er 10 kommentarer

Lave boot cd af rippet xp cd

Hey..
Et lidt underligt spørgsmål, det er sådan at jeg for år tilbage købte en HP Pavillion DV2000 og i sidste uge gik den så ned. Jeg lånte så en xp cd, fordi den ikke fulgte med til computeren - Det skal lige siges jeg stadig har sådan et klistermærke i bunden hvor koden står, sådan I ikke tror snavs!

Jeg lånte altså den cd, og ville tage en kopi, og markerede filerne og smed dem ned på harddisken. Nu er spørgsmålet så.. Kan jeg lave en boot cd ud af det? - For hvis jeg sætter den i, og vil formatere (Det glemte jeg at gøre så nu har jeg 3 styresystemer), og jeg sætter den cd i, så kommer muligheden "Boot from cd" ikke frem - Jeg har evt brændt den forkert ned.

Er der nogen der kan hjælpe med det evt.? Fordi .. 3 styresystemer, det er rent faktisk skide irriterende :(
Avatar billede nissen2630 Novice
20. oktober 2009 - 18:39 #1
Tag en kopi af den originale XP cd og brug den.
Det er ikke lige til at lave en bootbar cd ud fra dine filer.
Avatar billede Vandreren Novice
20. oktober 2009 - 18:41 #2
Hvorfor i al verden kopierede du ikke den cd til en iso-fil?

Anyway, her er en guide som burde besvare dit spørgsmål (ganske vist med den gamle Nero version 6): http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=297
Avatar billede thov Forsker
20. oktober 2009 - 18:42 #3
Lån CD'en igen -  rip den som et .ISO image, og brænd en ny CD fra .ISO'en.
CDburnerXP klarer nemt den lille operation :-)
Avatar billede thov Forsker
20. oktober 2009 - 18:56 #4
Hehe.. Der var vi allesammen heldigvis enige :-)

Et alternativ til XP CD'en kunne være et backup/restore program som dette http://www.paragon-software.com/home/db-express/

Så kan systemet lynhurtigt genskabes efter nedbrud.
Avatar billede klaske_ko Nybegynder
20. oktober 2009 - 18:56 #5
Jeg lavede ikke et image fordi jeg INGEN programmer havde på pcen.. :/ Og jeg kunne kun have cd'en 1 time agtig fordi han bare lige var heldige at være i samme by..

#Vandreren, virker det også selvom jeg bare har markeret og kopieret over i en anden mappe?

Evt se hvilke filer jeg har :

http://peecee.dk/upload/view/198457
Avatar billede klaske_ko Nybegynder
20. oktober 2009 - 18:59 #6
Og kan jeg bruge det link du skrev? Det her Windows XP SP1 - Vidste ikke hvilken version min nøgle gav adgang til, så det er kun en SP1 hvis det har nogen relevans..!
Avatar billede thov Forsker
20. oktober 2009 - 19:15 #7
SP1... Så opdaterer du bare (i et par timer), henter og installerer Paragon'en og gemmer et image af systemdrevet på en anden partition (eller externt USB-drev).
32-bit udgaven er her: http://download.cnet.com/Drive-Backup-Express-32-bit/3000-2242_4-10904676.html
Avatar billede Vandreren Novice
20. oktober 2009 - 19:46 #8
Du kun har filerne, og mangler derfor en boot-sektor til cd'en (den ville du have fået med, hvis du gemte cd'en som en iso-fil, men det er jo for sent nu).

Du kan downloade boot-sektor-fil på den side, jeg linkede til. Den burde kunne gøre en hvilken som helst cd bootable.

Hvis du har Nero, kan du sikkert følge guiden, selv om den er beregnet til en halvgammel version af Nero.
Avatar billede bimbo111 Nybegynder
20. oktober 2009 - 19:46 #9
Du kan bare smide de filer du har taget fra den anden cd ind i nLite , sætte hak i bootable og så brænde den derfra.
Avatar billede bimbo111 Nybegynder
22. december 2011 - 21:55 #10
Svar