Avatar billede mick35 Nybegynder
14. juli 2001 - 00:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

installation af win 2000

når man får den berømte blå skærm lige efter  man har instaleret win 2000 hvor der står at man skal søge efter vira (den kan ikke finde disken) har lige brugt den på win 98 se
Avatar billede sting Nybegynder
14. juli 2001 - 00:16 #1
En gang til!!
Avatar billede jokn Nybegynder
14. juli 2001 - 00:17 #2
hvad så??
Avatar billede jokn Nybegynder
14. juli 2001 - 00:17 #3
den \"berømte\"???
Avatar billede sting Nybegynder
14. juli 2001 - 00:21 #4
Du bliver nødt til at forklare det meget bedre, hvis du vil have hjælp. Ellers må du sætte flere points på spil da der skal bruges meget tid på at gætte dit mystiske indlæg!!
Avatar billede mick35 Nybegynder
14. juli 2001 - 00:31 #5
jeg har lige installeret win 2000 nar den så skal genstarte for første gang får jeg en blå skærm hvor der står noget i retning af :hvos dette er første gang du ser denne meddelse skal du genstarte pcèr ellers skal du undersøge for vira .

Det er lige som om  den ikke kan finde diske, men jeg har lige brugt den til win 98 se på samme maskine uden at have pillet ved den ?????
Avatar billede sting Nybegynder
14. juli 2001 - 00:34 #6
hvilket bundkort har du og hvilken harddisk taler vi om?
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. juli 2001 - 00:50 #7
Og harddisk controller!
Avatar billede mick35 Nybegynder
14. juli 2001 - 00:58 #8
jeg har skærm foran mig nu og der står

Stop
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

KONTROLER DIN COMPUTER FOR VIRA KONTROLLER AT DIN DISK ER KORREKT KONFIGURERET OG TERMINERET
Det der er lidt mærkeligt er at jeg lige har brug den som win 98se på samme maskine uden at have pillet ved noget som helst.
Avatar billede tumben Novice
14. juli 2001 - 01:05 #9
har du tjekket at din pc er 2000 klar
har du opd din bios
er det win 2000 Sp1 du inst.
og den allerbedste ...er du helt sikker på at strømstikket sidder HELT fast i harddisken...den brugte jeg selv et par timer på at opdage ...pinligt
ja undskyld det er måske for trivielt men alligevel !!
Avatar billede mick35 Nybegynder
14. juli 2001 - 01:08 #10
jeg har før kørt win 2000 på samme maskine
Nej
ja
Ja for jeg kan se min disk fra dos
Avatar billede superib Nybegynder
14. juli 2001 - 01:11 #11
Hvis du har sat virus protection til i bios\'en, kunne det godt være en god ide at slå det fra... Det har jeg selv haft problemer med før...
Avatar billede mick35 Nybegynder
14. juli 2001 - 01:13 #12
nej det har jeg ikke
Avatar billede tumben Novice
14. juli 2001 - 01:33 #13
Jeg havde den også (blå skærm) ...lavede om på bootrækkefølgen i bios...og det forsvandt...hvis det er en meget hurtig maskine du har...kan 2000 ha problemer med opstart...det var ihverttilfælde det råd jeg fik ..og et løste problemet
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
15. juli 2001 - 12:54 #14
Hvad var det så helt præcist der løste problemet?

/NbG
Avatar billede tumben Novice
15. juli 2001 - 19:10 #15
at ændre botrækkefølgen fra f.eks
a,c,scsi
eller a,c,cdrom
til a,cdrom,c

den sagde Stop
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE blabla
dont ask me ...men det virkede...noget med tiden den har til at melde tilbage...derfor mere tid inden den læser fra C...hvis man \"rykker\" rækkefølgen\"

jeg gjorde ovenstående ....= noproblem