Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2009 - 16:54 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

DVD-R eller DVD+R ?

Jeg sidder og skal til at bestille DVD skiver, men kan ikke huske hvad der er bedst at vælge...?

Hvor i ligger forskellen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2009 - 17:03 #1
Har kig på disse
http://www.nierle2.com/dk/artikel/6738/DVD-R_4,7_GB_Fiesta-Optical_16x__i_krympefolie_100_-pak.html
eller
http://www.nierle2.com/dk/artikel/6739/DVDplusR_4,7_GB_Fiesta-Optical_16x__i_krympefolie_100_-pak.html

Iflg. mediekoden er de ok: http://www.videoviden.dk/Dokumenter/DVD-kvalitet.pdf
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2009 - 17:16 #2
http://www.eksperten.dk/spm/885164

Jeg syntes det skulle være det bedste af det bedste, så jeg fik en anden til at bestille dem

Nu står jeg bare med næsten 100 dvd`er der ikke kan bruges, fordi det er plus skiver. Dem vil hverken min pc, mit brænderprogram eller dvd-afspiller acceptere.

Mit råd er hold dig fra plus-skiverne
Avatar billede soppdk Nybegynder
19. oktober 2009 - 17:22 #3
Verbatim og Philips er de bedste som du kan bruge, hvis det er til backup af dine dvd film.

Om du vil bruge dvd+r eller dvd-r så er det op til din brænder.
det stammer jo fra i gamle dage hvor HP kørt med dvd+r og Pioneer/Philips kørt dvd-r

Jeg vil sige jeg har en brænder til 200kr som køre alt det samme gør min ps3 og dvdplayer.

Så hvis din brænder kan klare + og - og det samme med din spiller så er det lige meget.

men husk på ved en dårlig dvd så kan din film hakke så heller brug lidt mere og nyd dem i lang tid.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2009 - 17:59 #4
Mine hedder verbatin DVD+R så jeg har 95 dvd skiver billigt til salg -)

Men test både pc, brænder og dvdafspiller inden du køver nogen
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2009 - 19:05 #5
Afspiller er denne: http://www.consumer.philips.com/c/optagere/160-gb-dvdr3575h_58/prd/dk/

Den kan klare CD-R/CD-RW, DVD+R/+RW, DVD-R/DVD-RW, DVD-Video, Video-CD/SVCD, DVD+R DL, DVD-R DL, USB-flash-drev

Så tror ikke det er noget problem.

Min brænder er en Samsung SH-S202N/BEWN så den er heller ikke noget problem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2009 - 19:06 #6
Jeg kommer ikke til at brænde skiverne på harddisk optageren.
Dertil har jeg Verbatim DVD-RW hvis det skulle blive nødvendigt.
Avatar billede soppdk Nybegynder
20. oktober 2009 - 21:40 #7
Jeg har selv en Samsung SH brænder og der er ingen problemer med DVD+R eller DVD-R

Verbatim og Philips kan bruges de er gode og virker.
Skal lige siges jeg selv lige har teste Maxell 16x de virker også rigtig godt, jeg får lov at brænde i 18x speed ;)