Avatar billede bjarnebp Nybegynder
19. oktober 2009 - 15:38 Der er 2 kommentarer

Problem med Internettet

Hej

Jeg har en Bærbar Acer 3000 computer ... hjemmefra sker der med mellemrum, at jeg ikke kan få adgang til Internettet. Når jeg starter en browser op, så kommer skærmbildet ikke op, og timeglasset (ikoent for "noget kørende") kommer heller ikke frem.

Jeg har bredbånd 100 MHz, 3 browsere installeret (IE8, Firefox og Opera 9.51) og Bullguard antivirus.

Hvad er løsningen på problemet? Jeg har hørtt at Bullguard bruger en metode (vist nok noget med interrupts?) som kan få andre programmer til at "konflikte"

Ellers kunne jeg forestille mig at afinstallere en eller flere browsere

Hvd kunne I forestille jer løsningen på mit problem.

mvh Bjarne, barnie_bech@yahoo.dk
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2009 - 16:09 #1
Før du afinstallerer noget, så prøv at fejlfinde - altså se om der er noget netværk - næste gang du løber ind i problemet.

Fx. Kan du pinge en server på nettet næste gang du oplever at der intet netværk er.

I en kommandoprompt skriver du 'ping google.dk' og klikker enter.
Hvis du får meddelelser om at der er et svar - altså svar fra ipadresse eller reply fra ipadresse (hvor ip adresse er en ip-adresse), så er der stadig netværksadgang og så er problemet af en anden karakter end manglende netværk.

I tilfældet hvor du får svar fra en ekstern server, men ikke kan se hjemmesider, er det så browserne du skal fejlfinde på.

Er det fx. i alle browsere du ikke kan se hjemmesider på samme tidspunkt, eller er der fx. kun tale om firefox?
19. oktober 2009 - 17:32 #2
Generelt:

Du skriver ikke noget om hvilken form for forbindelse du bruger (Tråd/Trådløs) ?
eller
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?