Avatar billede tomchri Nybegynder
19. oktober 2009 - 12:29 Der er 4 kommentarer

Analyse af 250 domainer

Er der nogen som kender et godt analyseprogram, som kan aflæse følgende på ca 250 domains:
Type:
Visningstilstand:
Antal af metatags:
Ejer:
Ejerskab bekræftiget:

Det vil være voldsomt at lave dette statistik ved at åbne firefox 250 gange og aflæse sidevisningerne manuelt.
Der må være andre som har gjort dette smartere?

Tom
Avatar billede bmpi Nybegynder
19. oktober 2009 - 15:53 #1
Måske denne virker for dig:

http://www.softpedia.com/progDownload/Extract-Meta-Tags-From-Multiple-Websites-Software-Download-131386.html

Jeg bruger ikke selv det værktøkj, så det er på eget ansvar, at det installeres ;-)

Jeg ved i øvrigt ikke hvad du mener med "type", "visningstilstand" og "ejerskab bekræftet"?
Avatar billede tomchri Nybegynder
20. oktober 2009 - 11:56 #2
Hej bmpi
I Mozilla Firefox, kan man se navnet på den retmæssige ejer af et domain, ved at vælge højreklik på siden, og vælge sidevisning.
I samme skærmbillede fremstår type, som f.eks. tekst/html
Desuden kan man se websidens metatags og beskrivelse af hvert tag
Under fanen kan man se retmæssige ejer, hvis personen har registreret sit site ved først at tilmelde addurl til google webmastercentral ressourcer. Dernæst kan man lave en google20935802938e.html (tal er blot et langt tal man får tildelt af google. Denne tomme fil, men med google navn fil uploadess til root på domain som robot dernæst bekræftiger.

Men tak, for dit svar
Tom
Avatar billede tomchri Nybegynder
20. oktober 2009 - 13:23 #3
Hej bmpi
Programmet gav mig delvist svar på nogle af de ting jeg er på udkig efter. Desuden har jeg fundet Xenu, som ligeledes kan analyse noget tilsvarende. Jeg har accepteret dit svar og givet dig 200 point
Tak :)

Tom
Avatar billede bmpi Nybegynder
20. oktober 2009 - 14:46 #4
Alright, men ellers må det i hvert fald være til at kunne lave sådan et udtræk selv. Hvis du får brug for en programmør på et tidspunkt, så sig til så har jeg sikkert en i baghånden, som kunne være interesseret i at lave det ;-)