Avatar billede tue Nybegynder
13. juli 2001 - 23:52 Der er 15 kommentarer

Krystal i Photoshop 6

Hvordan laver man en krystal i Photoshop 6?

På forhånd tak.

Mvh.
Tue Sandal
tue@qcom.dk
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. juli 2001 - 00:01 #1
prøv og kig på www.prodic.dk
Avatar billede tue Nybegynder
14. juli 2001 - 00:03 #2
der er ikke noget om krystaller...
Avatar billede theartist Nybegynder
14. juli 2001 - 00:04 #3
kan du bruge en kugle er her en OK tutorial: http://www.openeye-training.com/pho/crystal.html
Avatar billede tue Nybegynder
14. juli 2001 - 00:07 #4
det er ikke lige det jeg står og mangler... det er krystaller som disse http://www.madcreation.f2s.com/index_v1.htm jeg er ude efter at kunne lave...
Avatar billede theartist Nybegynder
14. juli 2001 - 00:13 #5
det er ikke krystaller, ufattelige populære, der er jo et hav af \"hippe\" sider der bruger det, men det er noget med bare at starte fra en ende af. Lave noget Overlay i farver og noget color dodge, det minder en hel del om at sidde med pixel gfx, det er samme princip, når du lægger skygger f.eks....

Meget i samme stil kan blive fundet på http://www.surfstation.lu som rykker på den slags (og når du bliver rigtig sej, laver du den her slags: http://www.chapter3.net/)
Avatar billede tue Nybegynder
14. juli 2001 - 00:25 #6
da jeg ikke er vild ekspert til photoshop ville jeg nok fatte lidt mere af en punkt for punkt gennemgang :)
Avatar billede tue Nybegynder
14. juli 2001 - 00:32 #7
har lige fundet denne tutorial, men jeg kan ikke rigtig få det til at se rigtig ud... :(
http://www.wastedyouth.org/tutorials/crystaltut.htm
Avatar billede theartist Nybegynder
14. juli 2001 - 02:21 #8
han får da gjort den smule meget mere besværligt end hvad godt er, det er jo helt simplet, som han også selv skriver og han er helt på rette vej. Du laver en masse af dine takker, og kopierer layeres på layeres og på layeres. Her kan du markere dem (ctrl+venstreklik på layeret) og fylde dem med din forgrundsfarve (ALT+backspace). Nu kan du så som jeg nævnte tidligere bruge color dodge (i layerspaletten vælg color dodge fra dropdown\'en) eller en af de andre effekter, som giver det her fede lys. Du skal også sænke din opacity på en del af dine layeres - f.eks. til 20% og så lægge nogen i bunden, som du fylder med en mørk farve (de fungerer som skygger) - så er du i hvert fald godt på vej til at lave noget brugbart!

Herefter er det bare at fylde på med diverse effekter og farver, som du behandler med color overlay og color dodge, for igen at få det specielle skær. Du kan f.eks lægge en hvis cirkel i midten helt i baggrunden, give den en masse blur (filter(blur/gaussian blur) skrue lidt ned for opacity\'en og se om de ikke kan give det her lysglimt som du bl.a. ser i midten af http://www.chapter3.net/

Det kræver en del øvelse at få lavet noget rigtig godt, men det er bare at klø på, her er der ikke rigtig nogen lette plugins, og tænk først på spejlingen af de enkelte krystaller når du er blevet en rigtig haj!
Avatar billede ezzuk Nybegynder
16. juli 2001 - 12:17 #9
ehm, jeg vil da bare mene, at det er en masse figurer med blålig farve, lagt oven på hinanden. så har man rettet lidt på opaciteten i de forskellige lag
Avatar billede ezzuk Nybegynder
16. juli 2001 - 12:43 #10
www.cjohanson.subnet.dk/krystal.jpg

skal jeg hjælpe yderligere?
Avatar billede skott Nybegynder
20. juli 2001 - 15:09 #11
Hvis nu du havde Illustrator + KPT vector effects 1,5 kunne du så lave et par simple firkanter ovenpå hinanden vælge dem smutte en tur i KPT himlen og vælge KPT ShatterBox sige ok og du havde dit krystal... Simpel and easy, tre klik og en aflevering...

Illustrator kan nogen ting.. :-)
Avatar billede theartist Nybegynder
20. juli 2001 - 15:28 #12
typisk, den lille Illustrator dreng :-)
Avatar billede skott Nybegynder
23. juli 2001 - 09:10 #13
haha....
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. juli 2001 - 00:14 #14
Prøv igen, det er sådan fremgangsmåden den er...

Lav en form med din lasso i photoshop, fyld den med hvilken som helst farve, og duplicer så layern, set stylen på screen på den dubliceret layer, og bliv så ved med at dublicere den layer du har ændret til screen, flyt den lidt så du får de små krystal effekter... :o)

Avatar billede lassebm Nybegynder
12. september 2001 - 13:31 #15
på tide at lukke?