Avatar billede tummes1983 Mester
19. oktober 2009 - 11:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tvungen felt

Hej.

Har brug for en løsning der gør, at bestemte felter skal udfyldes inden arket kan lukket....?

Desuden har jeg brug for at vide hvordan jeg giver point. HAr en del udenstående...
Avatar billede panebb Novice
19. oktober 2009 - 11:41 #1
vedr point - du skal bede om et svar fra afsender og acceptere dette
Avatar billede flash_84 Nybegynder
19. oktober 2009 - 11:59 #2
Hej,

Denne lille stump VBA kode kan informere brugeren om, at en celle skal være fyldt og afvise lukke kommandoen.

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    If ThisWorkbook.Sheets("Sheet1").Range("A1") = "" Then
        MsgBox "Celle A1 må ikke være tom"
        Cancel = True
    End If
End Sub

Jeg ved ikke, om du er bekendt med VBA kode i Excel, men du finder VBA editoren ved at trykke på [ALT] og [F11] samtidig.
Dobbeltklik på "ThisWorkbook" og indsæt denne kode i editoren.

Hilsen Flash