Avatar billede Cavido Nybegynder
18. oktober 2009 - 18:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Foregår der noget skummelt

Jeg har et webstatistik program installeret på min side. Her kan jeg bl.a. følge lidt med i hvad folk foretager sig.

Men det er ikke det alt sammen jeg har forstand på. Hvad siger i til dette: http://peecee.dk/upload/view/197970
Jeg aner ikke hvad det betyder, men syntes på en eller anden vis ikke det ser betryggende ud.
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. oktober 2009 - 19:06 #1
Det kan være mange forskellige ting, den slags strenge /../../../..) er typiske for en række forskellige værktøjer/scannere der bruges til at finde sårbarheder og andre ting der kan udnyttes.

Om der er tale om dette kan man ikke være helt sikre på, ofte vil der være flere tegn på mærkelige forespørgsler. De ting du har i loggen er forsøg på at tilgå passwords på en linux server så hvis din server er en windows kan du være mere rolig, jeg ville dog holde lidt ekstra øje de næste par uger
Avatar billede Cavido Nybegynder
18. oktober 2009 - 19:18 #2
Citat: "forsøg på at tilgå passwords på en linux server så hvis din server er en windows kan du være mere rolig".

Kan du oversætte det til almindelig dansk? ;)

Citat: "jeg ville dog holde lidt ekstra øje de næste par uger ".

Er der noget jeg skal holde særligt øje med. Eller mente du bare i almindelighed?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
18. oktober 2009 - 20:25 #3
Jeg antager, at du har et webhotel, så jeg vil stærkt anbefale at du lige vender den med dem.

Det bufferzone siger er, at vedkommende søger efter sårbarheder på Linux-servere. Så hvis du ikke har en Linux-server, kan du naturligvis være rolig. Men siden du ikke ved om du har Linux eller Windows, antager jeg, at du ikke har din egen server og så kig på mit øverste svar. :o)
Avatar billede Cavido Nybegynder
18. oktober 2009 - 21:35 #4
Ved nu det er en Linux-server.
Avatar billede Cavido Nybegynder
18. oktober 2009 - 21:52 #5
Ok, tak for hjælpen.